شناسهٔ خبر: 67636266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان:

مردم نقش مهمی در کاهش منکرات جامعه بر عهده دارند

زنجان - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اشاره به اینکه این ستاد به تنهایی نمی تواند منکرات را به حداقل برساند گفت: مردم نقش تعیین کننده در این خصوص دارند و مشارکت فعالانه آنان به پیشبرد امور منجر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سجاد ناصر در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر زنجان، با بیان اینکه برخی اصناف بدون مجوز در استان فعالیت می کند که این امنیت روانی مردم را با چالش مواجه کرده است، افزود: ستاد امر به امر معروف مانع فعالیت کسب و کار مردم نیست و بر این اساس درخواست می شود، اصناف بدون مجوز نسبت به اخذ مجوز خود اقدام کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه این ستاد مطابق قانون حرکت می کند، ادامه داد: هیچ صنفی نباید بدون مجوز فعالیت داشته باشد و تمامی دستگاه های متولی نیز در این ارتباط وظیفه نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهند.

حجت الاسلام ناصر بحث تولید کالای عفیفانه را مساله ای مهم عنوان کرد و گفت: تهیه این نوع کالا مبتنی بر قیمت مناسب، تنوع بالا باشد و علاوه بر آن به راحتی در دسترس عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت از تولید کنندگان چنین کالایی حمایت های لازم را انجام می دهد، اظهار داشت: کاهش عوارض مالیاتی ، اعطای وام و ایجاد مکان های دائمی از سوی دستگاه های متولی می تواند به پیشبرد امور کمک کند.

این مسوول با بیان اینکه تذکر لسانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه عموم باشد، ادامه داد: از هم استانی ها درخواست می شود که ستاد را بیش از گذشته همراهی و یاری کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان ادامه داد: همگان باید در برابر امر به معروف و نهی از منکر احساس مسوولیت داشته باشند تا به معنای واقعی این امر در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: وظیفه داریم نگذاریم وضعیتی کنونی عفاف و حجاب در مقایسه با گذشته بدتر شود و باید به سمت ترمیم حرکت کنیم.

حجت الاسلام ناصر با تاکید بر اینکه گروه های مطالبه گری در طول سال با این ستاد همراهی می کنند، خاطرنشان کرد: در برابر این مقوله مهم باید احساس مسوولیت داشت و در خصوص ترویج عفاف و حجاب نیز از روش های متعالی باید بهره گرفت.

نظر شما