شناسهٔ خبر: 67636126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

مسیر هدایت و عاقبت بخیری بشریت را مکتب امام حسین(ع) مشخص می‌کند

حوزه/ حجت الاسلام بارانی گفت: مسیر هدایت و عاقبت بخیری بشریت را مکتب مشخص می‌کند لذا حسین ابن علی علیه السلام، این بزرگ‌مرد تاریخ خود را فدای این مکتب کرد تا بشریت در مسیر صحیح خود قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام بارانی خطیب نماز جمعه شهرستان رودان با تسلیت ایام محرم، سیدالشهدا علیه السلام را فدایی مکتب معرفی کرده و گفت: سالارشهیدان با مشاهده انحرافات فکری، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه اسلامی و بازگشت به جاهلیت کهن دست به این قیام تاریخ ساز برای احیای مکتب و اسلام ناب زد.

وی ضمن تشریح و تبیین هویت درونی و بیرونی انسان تصریح کرد: مکتب می‌گوید حیات حیوانی روکش انسان و ابزار کار است اما شناسنامه و هویت اصلی انسان در درون اوست که کار بزرگ انبیا و اوصیا نشان دادن همین هویت اصلی انسان بود.

حجت الاسلام بارانی افزود: مسیر هدایت و عاقبت بخیری بشریت را مکتب مشخص می‌کند لذا حسین ابن علی علیه السلام، این بزرگ‌مرد تاریخ خود را فدای این مکتب کرد تا بشریت در مسیر صحیح خود قرار بگیرد و مکتب زنده مانده و انسان هویت و باطن خود را بشناسد.

امام جمعه رودان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب اظهار کرد: پیروز اول این انتخابات نظام اسلامی و مردمی بودند که با لبیک به رهبری عالیقدر اینگونه با غیرت به میدان آمدند و مشارکت قریب به پنجاه درصدی را ثبت و برای کشور عزت و امید و برای دشمن یاس و ناامیدی را رقم زدند.

وی مشارکت بالای مردم را خنثی کننده توطئه معاندان در مساله تحریم انتخابات ارزیابی و خاطرنشان کرد: نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به طور مستقیم در معرض حملات و توهین های بی شرمانه عناصر خود فروخته ضد انقلاب قرار داشتند اما در دور دوم حتی شاهد افزایش مشارکت چشمگیر این عزیزان بودیم.

خطیب نماز جمعه رودان ؛ جمهوری اسلامی را برگرفته از مردم سالاری دینی دانسته و تصریح کرد: برگزاری موفق دو دور انتخابات به فاصله حدود یک هفته، نظام مبتنی بر دموکراسی انقلاب اسلامی را ثابت کرد و این شاهکار بزرگی بود که همه ناظران داخلی و خارجی را حیرت زده کرد.

حجت الاسلام بارانی مردم غیور ایران اسلامی را شایسته قدردانی دانسته و تاکید کرد: از مسئولان و رئیس جمهور متتخب انتظار می‌رود در تحقق خواسته های بحق مردم بکوشند زیرا هر رای مردم با هر گرایش سیاسی به معنای تایید و همراهی آنها با اصل نظام است و نشان داد برخلاف همه تبلیغات منفی در سال‌های اخیر ، مردم زاویه ای با اصل نظام و آرمان های انقلاب اسلامی ندارند.

وی ضمن تاکید بر وفاق و انسجام ملی افزود: امروز پزشکیان ، رئیس جمهور همه ملت ایران است و بایستی مورد احترام و تکریم تمام گروه های اجتماعی و سیاسی باشد و از طرف دیگر ایشان نیز باید چنین نگاهی به جامعه داشته باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان با تشکر و قدردانی از مواضع خوب و انقلابی رییس جمهور منتخب در خصوص منطقه و جبهه مقاومت گفت: این مواضع دشمنان طمع کرده را ناامید و برای نظام اسلامی عزت آفرین بود لذا همواره باید امید آفرینی و جلب اعتماد عمومی در دستور کار ایشان و همکاران شان در دولت قرار بگیرد.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر رودان ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف از تلاش های دبیر و اعضای محترم ستاد در احیای این فریضه مهم تشکر کرد.

حجت الاسلام بارانی با گرامیداشت روز بهزیستی و تامین اجتماعی ضمن تشکر و قدردانی از خدمات این دو مجموعه از سفر رئیس بهزیستی کشور به رودان و دیدار بی واسطه با مردم شریف این منطقه قدردانی کرد.

نظر شما