شناسهٔ خبر: 67636091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار اهواز:

هدف نهایی برنامه بهبود عملکرد، ارتقای داخلی و رسیدن به اهداف راهبردی است

شهردار اهواز با اشاره به اینکه مدیریت به لحاظ علمی یعنی برنامه‌ریزی سازماندهی، هدایت و کنترل انجام عملیات مختلف در یک سازمان، گفت: این عملیات شامل مدیریت منابع انسانی، مالی، فنی و عملیاتی است که هدف نهایی آن بهبود عملکرد و ارتقا عملیات داخلی یک سازمان و رسیدن به اهداف راهبردی و استراتژی سازمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، رضا امینی امروز _جمعه بیست‌ودوم تیر_ در مراسم رونمایی از سومین برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری اهواز که با حضور معاونین، مدیران مناطق، مدیران و رؤسای سازمان‌های وابسته، مدیران اداره‌های کل شهرداری و جمعی از اساتید و خبرگان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار کرد: تجارب سال‌های گذشته منتهی به تدوین برنامه توسط توان داخلی شده که به لحاظ مادی و معنوی شایسته تقدیر و سپاس است.

وی افزود: برنامه، هدایت‌گر یک مجموعه و سازمان است و مدیریت هم به لحاظ علمی یعنی برنامه‌ریزی سازماندهی، هدایت و کنترل انجام عملیات مختلف در یک سازمان است، این عملیات شامل مدیریت منابع انسانی، مالی، فنی و عملیاتی است که هدف نهایی آن بهبود عملکرد و ارتقا عملیات داخلی یک سازمان و رسیدن به اهداف راهبردی و استراتژی سازمان است.

شهردار اهواز ادامه داد: برنامه به تنهایی موجب نمی‌شود که شهر به سمت جلو حرکت کند بلکه اراده، همت و اعتقاد دست‌اندرکاران اجرایی است که می‌تواند از بالا به پایین درصد تحقق پذیری و موفقیت را منتقل کند و برنامه ریزان در آینده‌ی آن سیستم، می‌توانند به این توانمندی اتکا کنند و بر اساس آن توانایی‌ها، اهداف بلندتر و بیشتر را تدوین کنند.

امینی اضافه کرد: اگر از بالا برنامه‌ای نوشته شود و تبدیل به یک کتاب کتابخانه‌ای شود و گاهی برای اینکه یک مقدار از قانون رعایت هم شده باشد به آن مراجعه شود که حداقل الزامات قانونی در اقدامات آن را بتوانند برای فرار از مسئولیت پیش‌یینی کنند، مؤثر نخواهد بود.

وی ضمن تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران تدوین این برنامه، تصریح کرد: عدم مسئولیت پذیری یکی از آسیب‌های جدی مدیریت است و جای گلایه و تأسف دارد.

نظر شما