شناسهٔ خبر: 67636023 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

دیش قابل حمل استارلینک مینی وارد بازار آمریکا شد؛ نگاهی به قیمت و عملکرد

اواخر ماه ژوئن، اسپیس ایکس استارلینک مینی را که به‌دلیل اندازه کوچک خود در یک کوله‌پشتی جا می‌شود، برای کاربران منتخب ارائه کرد. در ابتدا، استارلینک مینی فقط برای مشترکین فعلی Residential (منطقه‌ای) ایالات‌متحده در دسترس بود، اما اکنون، تنها چند هفته پس از راه‌اندازی، برای طیف گسترده‌تری از کاربران در دسترس قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

اسپیس ایکس چند هفته پیش استارلینک مینی را معرفی کرد. حالا استارلینک مینی که در واقع یک دیش قابل حمل برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است، در دسترس تمام کاربران ایالات‌متحده قرار گرفته و گزارش‌هایی درباره عملکرد آن منتشر شده است.

به گزارش دیجیاتو، اواخر ماه ژوئن، اسپیس ایکس استارلینک مینی را که به‌دلیل اندازه کوچک خود در یک کوله‌پشتی جا می‌شود، برای کاربران منتخب ارائه کرد. در ابتدا، استارلینک مینی فقط برای مشترکین فعلی Residential (منطقه‌ای) ایالات‌متحده در دسترس بود، اما اکنون، تنها چند هفته پس از راه‌اندازی، برای طیف گسترده‌تری از کاربران در دسترس قرار گرفته است.

در استارلینک مینی، دیش و روتر وای‌فای با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا اندازه‌اش به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر شود و همچنین نسبت به کیت‌های استارلینک قبلی انرژی کمتری مصرف کند. از این دیش که به‌اندازه یک لپ‌تاپ است می‌توان مستقیماً از طریق یک منبع تغذیه USB-PD با توان ۱۰۰ وات استفاده کرد.

یکی از کاربران ایکس که استارلینک مینی را خریداری کرده، تجربه خود از این محصول را به اشتراک گذاشته است. طبق ویدیوی این کاربر، سرعت دانلود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با این دیش به حدود ۱۳۰ مگابیت‌برثانیه می‌رسد و با وجود تأخیر حدود ۱۰ تا ۲۱ میلی‌ثانیه‌ای، این کاربر ادعا می‌کند که از دیگر سرویس‌های اینترنتی او سرعت بیشتری دارد.

او همچنین از طریق این دیش در خودروی خود با یکی از دوستانش تماس تصویری برقرار می‌کند. هیچ اثری از قطعی یا کندی اتصال در این ویدیو دیده نمی‌شود.

قیمت استارلینک مینی

قیمت استارلینک مینی ۵۹۹ دلار است و هم‌اکنون از طریق هر دو سرویس منطقه‌ای و Mini Roam قابل دسترس است. سرویس منطقه‌ای آن ماهانه ۱۵۰ دلار هزینه دارد و گزینه‌ای نیز وجود دارد که هزینه آن به‌ازای ترافیک موردنیاز کاربر مشخص می‌شود. Mini Roam نیز فقط ۵۰ دلار در ماه هزینه دارد، اما به ۵۰ گیگابایت داده محدود شده است.

نظر شما