شناسهٔ خبر: 67635824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

رویترز: نفتکش توقیف شده توسط ایران آزاد شد

رویترز اعلام کرد نفتکش متعلق به شرکت شورون که بیش از یک سال پیش توسط ایران توقیف شده بود، در روز پنجشنبه رهسپار آب‌های بین‌المللی شده است. نفتکش ادونتیج سوئیت با پرچم جزایر مارشال در آوریل ۲۰۲۳ توسط نیرو‌های نظامی ایران در خلیج عمان به اتهام برخورد با یک قایق ایرانی توقیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز اعلام کرد نفتکش متعلق به شرکت شورون که بیش از یک سال پیش توسط ایران توقیف شده بود، در روز پنجشنبه رهسپار آب‌های بین‌المللی شده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران رویترز نوشت: اطلاعات ردیابی کشتی‌های LSEG نشان می‌دهد نفتکش متعلق به شرکت شورون که بیش از یک سال پیش توسط ایران توقیف شده بود، در روز پنجشنبه رهسپار آب‌های بین‌المللی شده است.

نفتکش ادونتیج سوئیت با پرچم جزایر مارشال در آوریل 2023 توسط نیروهای نظامی ایران در خلیج عمان به اتهام برخورد با یک قایق ایرانی توقیف شد.

وزارت امور خارجه آمریکا از گزارش آزادی این نفتکش استقبال کرد. این وزارتخانه در ماه مارس خواستار آزادی فوری این نفتکش شده بود.

حرکت ادونتیج سوئیت به سمت آب‌های بین المللی هم زمان شده با خاتمه دادگاهی که ایران آن را با این نفتکش مرتبط می‌داند.

در ماه مارس سال جاری میلادی دادگاهی برای رسیدگی به شکایت بیماران پروانه‌ای ایران از آمریکا به خاطر توقف واردات داروهای مرتبط با این بیماری برگزار شد.

این دادگاه در نهایت دستور توقیف محموله نفتی ادونتیج سوییت را اعلام کرد.

مقامات ایران اعلام کرده بودند حدود 50 میلیون دلار از نفت خام این کشتی را برای غرامت بیماران پروانه‌ای پرداخت خواهند کرد.

یک دادگاه ایرانی در روز پنجشنبه به حکم نهایی در این پرونده رسید و به دولت آمریکا و مقامات آن دستور داد 6.8 میلیارد دلار برای پرداخت غرامت به خاطر تحریم‌هایی که مانع رسیدن دارو به این بیماران شده بود بپردازند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما