شناسهٔ خبر: 67635744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آب دریای عمان تا سه سال آینده وارد خراسان رضوی می‌شود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی تا سه آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، محسن زنگنه در بازدید از پروژه خط انتقال آب‌ دریای عمان به خراسان رضوی در روستای پاگدار جلگه رخ تربت‌حیدریه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با تلاش شرکت مجری و پیمانکاران، پروژه بزرگ انتقال آب‌ از دریای عمان به خراسان رضوی تا سه سال آینده‌ وارد مدار بهره‌برداری و بزرگ‌ترین مشکل صنایع و معادن این خطه برطرف می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه به‌طول بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر که با انشعابات آن یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود و حدود هشت مترمکعب برثانیه آب را به خراسان رضوی منتقل می‌کند.

وی بیان کرد: اهمیت این پروژه بدان خاطر است که امکان تأمین آب معادن به‌خصوص سنگان خواف و مناطق شمالی خراسان رضوی، تربت‌حیدریه، نیشابور، مشهد، قوچان، فریمان و همجنین صنایع در این مسیر را فراهم می‌کند.

زنگنه افزود: هم‌اکنون پروژه در روستای پاگدار جلگه رخ فعال است و شرکت مجری و پیمانکاران مشغول حفر تونل انتقال آب‌ به‌طول حدود یک هزار و ۳۰۰ متر هستند که ۶۰۰ متر آن‌ از دو طرف کار به اتمام رسیده است.

نظر شما