شناسهٔ خبر: 67635653 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سایت سازمان ملی سنجش؛

دفترچه سوالات آزمون گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

دفترچه سوالات آزمون اختصاصی گروه‌ آزمایشی علوم تجربی در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه علوم ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ در گروه زبان‌های خارجی در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ و در گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

بر اساس آمار در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر، در گروه آزمایشی هنر ۴۶ هزار و ۳۱ نفر، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر و در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ نفر شرکت کرده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان، ۵۲۵ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یک هزار و ۷۴۷ حوزه فرعی برگزار شده است.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی پرجمعیت‌ترین آزمون در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ است. در این آزمون از میان ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ نفر، تعداد ۳۱۴ هزار و ۶۰۰ داوطلب معادل ۶۷ درصد از داوطلبان زن و ۱۵۶ هزار و ۷۹۰ نفر معادل ۳۳ درصد داوطلبان مرد هستند.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه به داوطلبان داده می‌شود.

دفترچه شماره ۱ شامل درس زیست شناسی بود. دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی بود. دفترچه شماره ۳ شامل دروس ریاضی و زمین شناسی بود.

همچنین در آزمون اختصاصی گروه علوم تجربی علاوه بر سه دفترچه یادشده یک دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری نیز داده شد.

نظر شما