شناسهٔ خبر: 67627232 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

زمان انتشار دفترچه سوالات کنکور مشخص شد

کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) در تاریخ چهار شنبه۲۷ تیر بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشورر قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ ۳ مرداد هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا

صاحب‌خبر -
 

کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ (نوبت دوم) در تاریخ چهارشنبه ۲۷ تیر بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش صراط به نقل از   ایسنا، اولین روز پنجاه‌وچهارمین کنکور از ساعت ۸ صبح امروز پنج‌شنبه ۲۱ تیر در دو نوبت صبح و عصر آغاز شد و فردا ۲۲ تیر ماه جاری با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی پایان می‌یابد.

تعداد ۵۱۲ هزار و ۶۱۰ داوطلب امروز در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، هنر و زبان‌های خارجی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی رقابت می‌کنند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه برگزار شد و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۱ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه برگزار می‌شود.

در نوبت دوم کنکور سراسری ۹۸۴ هزار ۲۱۴ داوطلب شرکت کرده‌اند. یک نفر آقا متولد ۱۳۲۲ و یک نفر خانم متولد ۱۳۲۷ از کرمانشاه و یک نفر خانم متولد ۱۳۹۰ از کنگاور و سه داوطلب دیگر متولد ۱۳۸۸ جوان‌ترین و پیرترین داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ را از آن خود کرده‌اند.

در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شرکت کردند که ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر آن‌ها زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر نیز مرد هستند. در واقع ۶۳ درصد این داوطلبان زن و ۳۷ درصد مرد می‌باشند.

تعداد یک میلیون ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که زنان ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر به نوعی ۶۳ درصد داطلبان را تشکیل دادند. با این احتساب آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور کاهش یافته است.

ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳، طی روز‌های ۲۹ و ۳۰ فروردین‌ماه و ثبت‌نام با تاخیر نیز در ۶ و ۷ خرداد ماه انجام شد و این آزمون پنج‌شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود.

در گروه آزمایشی ریاضی در مجموع ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر داوطلب شرکت کردند که مردان با ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر، ۶۵ درصد داوطلبان این گروه آزمایشی کنکور را تشکیل می‌دهند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ داوطلب شرکت کردند که ۳۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر آن‌ها به نوعی ۶۷ درصد این داوطلبان زن هستند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ داوطلب شرکت کردند که زنان ۱۷۷ هزار و ۶۴۸ نفر از جمعیت این داوطلبان را تشکیل می‌دهند به نوعی ۶۶ درصد آن‌ها زن می‌باشند.

در گروه آزمایشی هنر ۴۶ هزار و ۳۱ نفر شرکت کردند که زنان با ۳۵ هزار و ۷۷۹ نفر ۷۸ درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهند و در گروه آزمایشی زبان نیز ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر شرکت کردند که زنان با ۴۷ هزار و ۵۲۴ نفر ۶۷ درصد داوطلبان را از آن خود کردند.

کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) در تاریخ چهار شنبه۲۷ تیر بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشورر قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ ۳ مرداد هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام نمایند.

ضمنا" دفترچه سوالات تمامی گروه‌های آزمایشی خارج از کشور در روز چهارشنبه مورخ ۲۷ تیر برروس سایت این سازمان قرار می‌گیرد و کلید اولیه آن نیز روز یکشنبه مورخ ۳۱ تیر منتشر خواهد شد.

 

نظر شما