شناسهٔ خبر: 67635639 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ایران

«آلمدین زیلیکیچ» وینگر بوسنیایی جدید استقلال در راه ایران

رسانه‌های اهل کشور بوسنی از ورود آلمدین زیلیکیچ به تهران و هم تیمی شدن او و ودران کیوسفسکی خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، استقلال با یک بحران خودساخته و عجیب روبرو است. در نخستین روزهای پس از پایان لیگ برتر، هلدینگ خلیج فارس با ارسال یک آفر رسمی برای دو بازیکن اهل بوسنی، با آنها قرارداد امضا کرده و این در حالی است که کادرفنی و هواداران تمایلی به حفظ این دو بازیکن ندارند.

دو شب پیش بود که فرشید سمیعی در گفتگو با شبکه خبر مدعی شد که این دو بازیکن بدون اطلاع جواد نکونام و با نظر مستقیم هلدینگ خلیج فارس جذب شده‌اند و کادرفنی باید درخصوص آنها تصمیم گیری کند هر چند که احتمال انتقال آنها به صورت قرضی یا دائم به تیم دیگری در لیگ برتر ایران وجود دارد.

در شرایطی که سمیعی مدعی شد مشکلات مربوط به مجوز سیدحسین حسینی حل شده و او فصل بعد نیز در استقلال حضور دارد، به نظر می‌رسد که جذب یک گلر خارجی آن هم با وجود عملکرد بسیار خوب کاپیتان آبی‌ها در فصل قبل، جای توجیهی ندارد و حالا که این بازیکن قرار است راهی تهران شود، باید دید که باشگاه چه تصمیمی درخصوص او اتخاذ خواهد کرد.

رسانه فاکتور بوسنی با انتشار تصویری از آلمدین زیلیکیچ در فرودگاه سارایوو، از آخرین عکس یادگاری او پیش از سفر به ایران خبر داده و به نظر می‌رسد که این بازیکن اکنون در تهران اقامت داشته باشد. این رسانه با تیتر "زیلیکیچ و کیوسفسکی در باشگاه جدید خود هم‌تیمی خواهند بود"، هیچ اشاره‌ای به عدم تمایل آبی‌ها به جذب این دو بازیکن نکرده است.

فاکتور نوشته است: اسامی شناخته شده‌ای از فوتبال بوسنی و هرزگوین، آلمدین زیلیکیچ و ودران کیوسفسکی، به تیمی در ایران پیوستند. در واقع، این دو بازیکن از امروز رسماً به باشگاه استقلال پیوسته‌اند. مدتی است که درباره این انتقال صحبت می‌شد، اما اکنون با تأیید رسمی مشخص شد که زیلیکیچ و کیوسفسکی در چالش‌های جدیدی با هم خواهند بود. این اطلاعات توسط آژانس فوتبال نت که در این انتقال با شرکای خود همکاری داشته است، به فاکتور تأیید شده است.

زیلیکیچ قبل از پرواز به ایران در سارایوو، در کنار دوستان و همکاران خود حضور داشت و تصویری به یادگار گرفت. او در ماه مارس امسال قرارداد خود را با باشگاه سارایوو فسخ کرد و از آن زمان بدون تیم بود. این بازیکن پیش‌تر در تیم‌های المپیا، بوراتس، توزلا سیتی، اسلوبودا، گوریکا و نووی پازار بازی کرده بود. او با بوراتس و المپیا قهرمان بوسنی و هرزگوین و اسلوونی شده بود و اکنون با یک چالش جالب روبروست.

آلمدین زیلیکیچ,آلمدین زیلیکیچ در استقلال

این تصویری است که خرید جنجالی استقلال در فرودگاه سارایوو پیش از عزیمت به تهران گرفته است و به نظر می‌رسد زیلیکیچ اکنون در تهران حضور داشته و باشگاه استقلال از اعلام این خبر خودداری کرده باشد.

در مورد کیوسفسکی، او با استروگا مقدونیه دو عنوان قهرمانی کسب کرده و پیش‌تر عضو باشگاه‌های ولز و ژلیزنیچار سارایوو بوده است. او در ورزشگاه گرباویسا رشد کرده و حتی به تیم ملی بوسنی و هرزگوین نیز راه یافته است. باشگاه استقلال نه بار قهرمان ایران، هفت بار قهرمان جام حذفی و یک بار قهرمان سوپرجام شده است.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما