شناسهٔ خبر: 67635348 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۷۸؛

درگیری های نیروهی لباس شخصی و دانشجویان با ۷۰ زخمی

صفحه نخست چهار روزنامه صبح و عصر کشور در ۲۳ سال قبل چنین روزی سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۷۸ را مشاهده می کنید، تیتر نخست این جراید به سخنان رهبر انقلاب در بین اقشار مختلف مردم و محکومیت ایشان از حمله به محیطهای دانشجویی اختصاص دارد که در جایی از سخنان خود ابراز کردند؛ مگر من بارها نگفته ام در اجتماعات کسانی که مخالف هستند، هیچکس نباید رفتار خشونت آمیز داشته باشد، زیرا چنین رفتاری دشمن را خوشحال می کند، ما بارها این حرف را گفتیم، چرا گوش نکردند و چرا گوش نمی کنند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست چهار روزنامه صبح و عصر کشور در ۲۳ سال قبل چنین روزی سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۷۸ را مشاهده می کنید، تیتر نخست این جراید به سخنان رهبر انقلاب در بین اقشار مختلف مردم و محکومیت ایشان از حمله به محیطهای دانشجویی اختصاص دارد که در جایی از سخنان خود ابراز کردند؛ مگر من بارها نگفته ام در اجتماعات کسانی که مخالف هستند، هیچکس نباید رفتار خشونت آمیز داشته باشد، زیرا چنین رفتاری دشمن را خوشحال می کند، ما بارها این حرف را گفتیم، چرا گوش نکردند و چرا گوش نمی کنند؟ 

در این شماره به نقل از روزنامه اصلاح طلب همشهری که در آن روز در ۱۶ صفحه و به قیمت ۲۰۰ ریال منتشر شده بود تازه ترین گزارش از درگیری دیشب در دانشگاه تهران را که در صفحه اول منتشر شده است را برایتان انتخاب کرده ایم که در ادامه می خوانید؛

IMG_20220713_080006_692

شامگاه دیروز خیابانهای اطراف دانشگاه تهران صحنه درگیری شدید دانشجویان با نیروهای مهاجم لباس شخصی و نیروهای انتظامی بود. به گفته شاهدان عینی بر اثر این درگیریها احتمالا تعدادی زخمی شده اند. حفاظت از خیابانهای منتهی به دانشگاه به عهده نیروهای انتظامی بود. 

IMG_20220713_080001_628

در تمامی خیابانهای اطراف دانشگاه نیروهایی با لباس شخصی که به باتوم، دست بند و اسلحه کمری مسلح  بودند به مردم هجوم می بردند و آنها را کتک می زدند. این تهاجم به حدی وسیع بود که خبرنگار ما امکان تماس با روزنامه را نداشت و به علت فشار افراد مهاجم خبرهای خود را از یکی از منازل اطراف فرستاد. 
 
گزارش خبرنگار دیگر ما از داخل دانشگاه تهران‌ نیز حاکی است که گروهی از مهاجمین مسلح در پشت در دانشگاه درصدد ورود به محوطه دانشگاه می باشند اما دانشجویان با بستن در و پرتاب سنگ‌و چوب از ورود آنان جلوگیری می کنند.

IMG_20220713_080019_147

بیش از ۷۰ نفر از مجروحان این حادثه در مسجد دانشگاه که به دلیل گاز گرفتگی و ضربات باتوم و گلوله زخمی شده اند بستری هستند اما هیچگونه امکانات دارویی و پرستاری وجود ندارد و دانشجویان پزشکی بدون هیچگونه وسیله ای در صدد انجام کمکهای اولیه هستند. 

IMG_20220713_080030_632

دانشجویان معتقدند چون ورود نیروهای نظامی به دانشگاه ممنوع است مهاجمین با لباس شخصی و مسلح به کلت کمری می خواهند وارد دانشگاه شوند.

درگیری نیروهای مهاجم با مردم در خیابانهای فلسطین، آناتول فرانس، ابوریحان، فخر رازی، دانشگاه، ۱۲ فروردین، ۱۶ آذر و میدان انقلاب تا ساعت ۹ شب ادامه داشت. در ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه دیشب درهای شمالی، شرقی و غربی دانشگاه به روی دانشجویان باز شد و اعضای تحکیم وحدت از دانشجویان خواستند بدون درگیری از دانشگاه خارج شوند. 

زخمی ها با حدود ۱۵ آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و عده ای از دانشجویان اعلام کرده اند تا پایان تخلیه مجروحین در دانشگاه می مانند. همچنین قرار است با مجوز از وزارت کشور امروز ساعت ۴ بعدازظهر تحصن دانشجویان در دانشگاه تهران ادامه پیدا کند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما