شناسهٔ خبر: 67634879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دولت سیزدهم

بانک مسکن خراسان رضوی ۲۳۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

مشهد-ایرنا- مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی گفت: این بانک در دولت سیزدهم بیش از ۲۳۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در طرح های مختلف مسکن پرداخت کرد که در مقایسه با دوره مشابه دولت قبل رشد هزار و ۱۱۴ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

مصطفی تقوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۱۱۳ هزار میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک مسکن خراسان رضوی در سه سال گذشته، تسهیلات انحصاری بخش ساخت مسکن بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از این دولت ۳۸۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از کل پرداخت تسهیلات مربوط به نهضت ملی مسکن متعلق به بانک مسکن است، اضافه کرد: در مجموع ۱۰.۵ درصد از پرونده های تسهیلات کل شبکه بانکی خراسان رضوی با هزار و ۲۰۰ شعبه متعلق به بانک مسکن است، در حالی که این بانک کمتر از چهار درصد شعب و کارکنان این شبکه را در اختیار دارد.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی گفت: ۶۱ درصد از تسهیلات بخش مسکن و ساختمان همه بانک های استان را بانک مسکن پرداخت می‌کند.

به گفته وی، نسبت مصارف به منابع بانکی طبق استانداردهای جهانی باید ۸۰ درصد باشد، این عدد در شبکه بانکی خراسان رضوی ۷۴ درصد است اما نسبت مصارف به منابع در بانک مسکن استان ۲۱۸ درصد است، این اعداد نشان می‌دهد که میزان تسهیلات دهی بانک دولتی مسکن بالا است و بیشتر از توان منابعی خود تسهیلات پرداخت می‌کند.

تقوی اضافه کرد: بانک مسکن خراسان رضوی در حوزه طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۷ هزار قرارداد با متقاضیان به میزان ۸۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال منعقد کرده که از این میزان تاکنون در مجموع با آورده متقاضیان ۵۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت مسکن پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا، تولید چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال دولت سیزدهم برنامه ریزی شد که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۳۶۳ هزار و ۹۳۴ واحد بود که در قالب چهار برنامه "حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی" به اجرا گذاشته شده است.

از این تعداد، سهم برنامه حمایتی ۱۶۸ هزار و ۷۱۷ واحد، برنامه بازآفرینی شهری ۵۶ هزار و ۲۳۶ واحد، خودمالک شهری ۷۴ هزار و ۹۸۱ واحد و خود مالک روستایی ۶۴ هزار واحد در خراسان رضوی است.

در مجموع تاکنون در چهار قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخت ۱۶۴ هزار واحد به اجرا درآمده و از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند که میزان پیشرفت اجرایی آنها از ریختن فونداسیون تا بهره برداری کامل بوده است. با این میزان خراسان رضوی ۶۴ درصد از هدف سه ساله خود در این طرح را محقق کرده است.

نظر شما