شناسهٔ خبر: 67634705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

هواشناسی؛ افزایش دما در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به استقرار جو پایدار در اکثر مناطق کشور از شنبه تا سه‌شنبه از ماندگاری هوای گرم و افزایش نسبی دما در برخی مناطق خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی و شرقی، برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات غرب و جنوب کرمان و ارتفاعات شمال هرمزگان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد. شدت بارش‌ها طی امروز برای خراسان شمالی و خراسان رضوی است.

از شنبه تا سه‌شنبه جو پایداری در اکثر مناطق کشور مستقر شده و تنها طی فردا در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

طی ۵ روز آینده در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز جمعه در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما روی داده و از شنبه تا دوشنبه افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

 توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۳

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۵

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و فراسواحل

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۳، یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ و دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۵: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و بوشهر، در شمال و نواحی مرکزی خلیج فارس.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل، سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

نظر شما