شناسهٔ خبر: 67634689 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

طرح نگرانی های جامعه پزشکی در دیدار با پزشکیان

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در دیدار با رییس جمهور منتخب کشور، دل نگرانی ها و دغدغه های جامعه پزشکی را بازگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز، محمد رئیس زاده، در گفت‌وگو با مهر، به دیدار روز گذشته با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب کشور اشاره کرد و گفت: انتخاب یک پزشک به عنوان رئیس جمهور برای اولین بار، افتخار جامعه پزشکی است و از همین رو، آمادگی کامل خود را برای حمایت از رئیس جمهور و دولت چهاردهم، اعلام کردیم.

وی در ادامه به طرح نکاتی که در دیدار با رئیس جمهور بازگو کرده است، اشاره کرد و افزود: در این دیدار ضمن اعلام پشتیبانی جامعه پزشکی از رئیس جمهور و دولت چهاردهم، این موضوع را مطرح کردم که با توجه به اینکه رئیس جمهور از جامعه پزشکی است؛ مردم انتظار دارند در حوزه بهداشت و درمان، موفقیت‌های بیشتری رقم بخورد و از همین رو، جامعه پزشکی نباید اجازه بدهد کارها در حوزه سلامت دچار نقص و کاستی شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: نکته بعدی که مطرح کردیم، توجه به نیروی انسانی در حوزه سلامت است و باید رسیدگی به مسائل و مشکلات پرستاران، بهورزان، فارغ التحصیلان جوان و…، در اولویت قرار بگیرد.

رئیس زاده به موضوع مهاجرت کادر درمان اشاره کرد و گفت: در این دیدار، آمارهایی از مهاجرت شغلی و جغرافیایی کادر پزشکی ارائه دادم که مورد توجه جدی رئیس جمهور منتخب قرار گرفت.

وی، توجه به اسناد بالادستی و قوانین حوزه سلامت را یکی دیگر از مواردی دانست که در دیدار با رئیس جمهور منتخب کشور، بازگو کرده است.

رئیس زاده، یکی از نگرانی‌هایی که در دیدار با رئیس جمهور منتخب منتقل کرده است، عدم رغبت برای ورود به برخی رشته‌های پزشکی دانست و گفت: آقای پزشکیان به این موضوع اشراف داشتند و خواستار دریافت آمارهای مکتوب در این زمینه بود.

وی، حفظ تولیت نظام سلامت توسط وزارت بهداشت را مورد بعدی گفت‌وگو با رئیس جمهور منتخب عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم تولیت نظام سلامت توسط وزارت بهداشت نباید دچار خدشه شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، لزوم بازنگری قوانین حوزه سلامت را که بعضاً مربوط به چند دهه قبل است، مورد توجه قرار داد و گفت: این قوانین هیچ تناسبی با شرایط امروز ندارند و باید اصلاح شوند.

رئیس زاده در پایان، خواسته رئیس جمهور منتخب از جامعه پزشکی را بازگو کرد و افزود: آقای پزشکیان از جامعه پزشکی انتظار دارند که همراه دولت باشند و این خواسته‌ای منطقی است.

نظر شما