شناسهٔ خبر: 67634433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

«عبور امیر علی از خیابان با پلیس» عنوان کتاب آموزشی پلیس راهور در نایین

رئیس پلیس راهور شهرستان نایین گفت: پلیس راهور شهرستان نایین با کمک و همیاری کمپین مردمی اقدام به تهیه و چاپ یک جلد کتاب آموزشی ویژه کودکان با نام عبور امیر علی از خیابان با پلیس کرده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم نرگسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: بر اساس آمارها کودکان از جمله افرادی هستند که سالیانه در معرض خطر سوانح رانندگی قرار می‌گیرند و ضروری است که آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ ایمنی به آنان ارائه شود.

وی ادامه داد: والدین و مربیان می‌توانند با آموزش مفاهیم راهنمایی و رانندگی به کودکان، آنها را در کودکی ایمن از خطرات نگه دارند و در ضمن برای آینده شهروندانی آگاه و آموزش دیده و رانندگانی قانونمند تربیت کنند.

رئیس پلیس راهور شهرستان نائین افزود: ما در دوران نوپایی و خردسالی همیشه در کنار بچه‌ها هستیم و وقتی بزرگ‌تر می‌شوند، به آنها اجازه می‌دهیم بازی کنند یا به فروشگاه‌ها یا خانه دوستانشان و یا به دوچرخه سواری بروند و به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از این دوره، قوانین ایمنی عبور از خیابان را به آنها آموزش دهید.

نرگسیان تاکید کرد: هنگامی که نمی‌توانید همیشه در کنار کودکان باشید، حفظ ایمنی و امنیت فرزندانتان در هر زمان ممکن است مشکل باشد و والدین ایمنی فرزند خود را در خانه تضمین می‌کنند و معلمان یا مراقبان مسئول ایمنی کودک در مدرسه هستند.

وی با طرح این پرسش که چه کسی آنها را در جاده ایمن نگه می‌دارد، گفت: چه فرزندان شما پیاده به مدرسه یا سوار سرویس مدرسه شوند، باید قوانینی را به آنها آموزش دهید تا در خیابان و بیرون از خانه ایمن بمانند.

رئیس پلیس راهور شهرستان نائین ادامه داد: وقتی درباره تصادف با عابر پیاده صحبت می‌کنیم، اغلب این‌طور برداشت می‌شود که راننده مقصر است، اما حقیقت این است که همه قوانین بر علیه راننده نیست و شهروندان عابر پیاده نیز برای تردد در خیابان دارای وظایفی هستند و آشنایی با قوانین تصادف با عابر پیاده به رانندگان و عابرین کمک می‌کند تا در هنگام مواجه شدن با حوادث به حق و حقوق خود آگاه باشند.

"عبور امیر علی از خیابان با پلیس" عنوان کتاب آموزشی پلیس راهور در نایین

نرگسیان اضافه کرد: انتشار کتاب، بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ماست که انتقال دانش از نسلی به نسل دیگر را ممکن می‌سازد و چاپ کتاب همچنین وسیله‌ای برای حفظ دانش و اطلاعاتی است که در غیر این صورت با گذشت سال‌ها امکان گم‌شدن یا نابودی آنها وجود داشت.

وی تصریح کرد: در این راستا پلیس راهور نائین با کمک و همیاری کمپین مردمی اقدام به تهیه و چاپ یک جلد کتاب آموزشی ویژه کودکان با نام ((عبور امیر علی از خیابان با پلیس)) کرده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان نائین گفت: در متون آموزشی این کتاب ضمن طرح داستان آموزنده، مطالب آموزشی مورد نیاز کودکان و نحوه ورود به خیابان بیان شده ست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پلیس از شهروندان گرامی خواهش می‌کند در خانه، مهد و مدرسه می‌توانند از کودکان درخواست کنند که با استفاده از لوازم طراحی و نقاشی و مطالعه کتاب روش عبور از خیابان یا موارد مربوط به ایمنی در عبور از خیابان، این مباحث را فرا بگیرند.

نظر شما