شناسهٔ خبر: 67634407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت افزون بر ۲۵ هزار داوطلب کنکور در گیلان پایان یافت

رشت - ایرنا - رقابت ۲۵ هزار و ۳۷۸ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ امروز جمعه با برگزاری آزمون گروه آزمایشی رشته تجربی در گیلان پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۵ هزار و ۳۷۸ نفر در گیلان شامل ۱۶ هزار و ۴۱۰ زن و هشت هزار ۹۶۸ مرد در نوبت دوم کنکور سراسری و در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، زبان‌های خارجی و علوم تجربی رقابت کردند.

سه هزار و ۱۵۰ داوطلب رشته ریاضی و فنی، ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر در رشته تجربی، ۶ هزار و ۹۳۷ نفر در آزمون علوم انسانی، هزار و ۱۸۵ داوطلب در رشته هنر و ۲ هزار و ۴۲۷ نفر در آزمون زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

نماینده تمام اختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها گفت: نوبت دوم کنکور سراسری طی ۲ روز صبح و عصر دیروز (پنجشنبه)و صبح امروز (جمعه) در حوزه‌های امتحانی شهرستان‌های استان برگزار شد.

دکتر ارسلان دمیرچی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آزمون در شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال برگزار شد.

۲۷ هزار و ۸۰۱ داوطلب شامل ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر زن و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر مرد در آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ با هم رقابت کردند.

نظر شما