شناسهٔ خبر: 67634321 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هزینه ساخت جاده های قشم افزون بر 5200 میلیارد تومان است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با توجه به اینکه هزینه متوسط هر کیلومتر جاده 20 میلیارد تومان است، ساخت 260 کیلومتر جاده مواصلاتی در قشم به 5200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با توجه به اینکه هزینه متوسط هر کیلومتر جاده 20 میلیارد تومان است، ساخت 260 کیلومتر جاده مواصلاتی در قشم به 5200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، داریوش امانی که با هدف بازدید از مراحل فعالیت پروژه پل خلیج فارس و افتتاح و کلنگ‌زنی دو طرح زیرساختی به جزیره قشم سفر کرده است، اعلام کرد: ساخت این میزان راه و جاده مواصلاتی کار بسیار مهم و بزرگی است که جزیره جهانی قشم به آن نیاز دارد.

وی با اعلام اینکه افتتاح قطعه اول بزرگراه توحید به طول 2/5 کیلومتر در هر مسیر رفت و برگشت اقدام مهمی در ادامه فرایند توسعه راه‌های جزیره محسوب می‌شود، افزود: اهمیت افتتاح این مسیر برای مردم روستای نخل گل که در زمان کرونا با مشکل تردد به شهر قشم مواجه بودند بیش از دیگران نمایان است و امیدواریم با برنامه‌های تنظیم شده تا سه سال آینده هیچ مشکلی در حوزه راه‌های قشم نداشته باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین از توجه دولت شهید رئیسی به استان هرمزگان سخن گفت و اعلام کرد: در سفری که با رئیس جمهور شهید به استان هرمزگان داشتیم 2500 میلیارد تومان طرح‌های مختلف از جمله در حوزه راه در این استان افتتاح شد و به همین میزان هم فعالیت‌های جدید عمرانی در هرمزگان آغاز به کار شده است.

وی گفت: هم‌اینک 300 اکیپ پیمانکار در راه‌های اصلی و شریانی کشور و 300 پیمانکار هم در مسیر راه‌های شهری و روستایی ایران در حال فعالیت هستند و طرح‌های راهداری، نگهداشت راه‌ها، روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز، نصب نیوجرسی، روشنایی، هوشمند سازی راه‌ها و نصب علایم با اعتباری بالغ بر 25 همت در حال اجراست.

 

** پروژه پل خلیج فارس طرح فراملی است

امانی از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس در قشم به عنوان یک پروژه فرا ملی نام برد و تصریح کرد: خوشبختانه استارت این طرح مهم در دولت سیزدهم پس از سال‌ها توقف زده شد و کارها براساس برنامه ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، پل خلیج فارس به عنوان یک طرحی که آرزوی دیرینه مردم قشم و حتی مردم ایران است از حمایت دولت جدید هم برخوردار خواهد بود و با اتمام آن شاهد روند سریع تردد به قشم بدون ساعت‌ها توقف در صف‌های طویل خودرویی خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از روند بدون توقف فعالیت پیمانکاران حوزه راه در شرایط سخت آب و هوایی تابستان قشم قدردانی کرد و گفت: قشم یک جزیره جهانی است و داشتن زیرساخت‌های جاده‌ای با توجه به حجم بالای سفرها به این منطقه آزاد، بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به تمام تعهدات خود نسبت به مشارکت در اجرای پروژه‌های مشترک با سازمان منطقه آزاد قشم متعهد و پایبند خواهد بود. 

شایان ذکر است؛ داریوش امانی و هیات همراه به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و جمعی از علما و مسئولان سازمان منطقه آزاد از محل اجرای پل خلیج فارس بازدید کردند.

نظر شما