شناسهٔ خبر: 67634226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لبیک شیرخوارگان ساوجی به شهید خردسال کربلا

ساوه - ایرنا - همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور با حضور جمع کثیری از مادران و شیرخوارگان ساوجی برای بیست و یکمین سال متوالی در مصلای امام علی(ع) شهرستان ساوه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امروز جمعه مصادف با ۶ محرم الحرام با هدف بزرگداشت مقام شهید خردسال کربلا، مادران شیرخوارگان ساوجی در حالی که به لباس و پیشانی آنان بندهایی با نام حضرت علی‌اصغر(ع)، یا اباعبدالله الحسین(ع) و یا صاحب الزمان(عج) بسته شده بود، به عزاداری پرداختند.

در همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام علی (ع) ساوه مداحان و مرثیه سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کردند و مردم به یاد حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.

در این آیین معنوی که توام با حزن و اندو بود زنان و مادران ساوه ی با در آغوش گرفتن کودکان شیرخوار خود به یاد علی اصغر (ع) کودک شش ماهه امام حسین (ع) اشک ریختند و با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا را گرامی داشتند.

این مراسم توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در صبح روز نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران در سراسر کشور برگزار می شود و برخی کشورهای جهان نیز میزبان این آیین هستند.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌ کنندگان برای حضرت علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

این همایش در کشورهای مختلف جهان مختلف از جمله ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کره جنوبی، اندونزی، ترکیه، پاکستان، کانادا، آمریکا، دانمارک، آلمان، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شده است.

در حال حاضر نیز این همایش در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

نظر شما