شناسهٔ خبر: 67634184 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام سرلک:

مسئولیت اصلی انسان رسیدن به خدا است

یک کارشناس مذهبی گفت: انسان وقتی از خودش غفلت کرد، حقارت، حرص و کبر در وجودش زیاد می‌شود اما اگر عظمت خود را درک می‌کرد، می‌فهمید که باید مسئولیت اصلی را رسیدن به خدا قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی سرلک شامگاه گذشته _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ در مراسم شب ششم محرم هیئت انصارالحسین (ع) با اشاره به موضوع «مسئولیت انسان بودن و مسئولیت انسانیت» اظهار کرد: طبق ادعیه و روایات، این موضوع بسیار مهم هست؛ درواقع انسان در جواب به سوال من کیستم جواب معلومی ندارد در حالی‌که وجود انسان پر ظرفیت‌ترین وجود عالم هست.

وی افزود: انسان سرمایه‌ای دارد که بسیاری از انسان‌ها از آن بی خبر هستند چرا که انسان خود را نشناخته و مشکلات انسان‌ها از نشناختن خودش شروع می‌شود.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه انسان به‌دلیل قدرت خیال می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، بیان کرد: انسان باری را به دوش می‌کشد که کل کائنات نتوانستند به دوش بکشند و در این راستا باید توجه داشته باشیم که ما مالک خود نیستیم اما اختیار و مسئولیت داریم.

حجت‌الاسلام سرلک ادامه داد: انسان اگر نتواند خودش را بشناسد می‌تواند به هر شخصی آسیب بزند.

وی با تاکید بر اینکه اولین گام شناختن این است که بگوییم ما چه کسی هستیم، خاطرنشان کرد: انسان وقتی از خودش غفلت کرد، حقارت، حرص و کبر در وجودش زیاد می‌شود اما اگر عظمت خود را درک می‌کرد، می‌فهمید که باید مسئولیت اصلی را رسیدن به خدا قرار دهد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: انسان در نگاه موحدان، مسئول کل دنیا است و باید مراقب همه موارد باشد در نتیجه مؤمنین همیشه به کل دنیا و موجودات دنیا بدهکارند.

حجت‌الاسلام سرلک تصریح مرد: زمانی که سطح مسئولیت ما بالا برود، سطح تفریحاتمان نیز بالاتر می‌رود و دیگر آن لذت‌های قبلی برایمان مهم نیست و در نکته دوم انسان‌ها به حس و لذتی می‌رسند که از مسئولیتشان نشأت می‌گیرد.

نظر شما