شناسهٔ خبر: 67634033 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

ایبنا گزارش می‌دهد؛

کاهش ۲۰ هزار تومانی بهای کاغذ در سومین هفته تیر ماه

بهای کاغذ و مقوا در سومین هفته تیرماه ۱۴۰۳ نسبت به هفته گذشته با ثبات نسبی همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بهای کاغذ و مقوا در سومین هفته تیرماه جاری با کاهش حدود ۲۰ هزار تومانی همراه بود. این روزها بازار درگیر و دار رکود کاری فعالان حوزه چاپ و نشر قرار دارد و این رکود بر فعالیت بسیاری از کسبه تاثیر گذاشته است.

درحالی که برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند، بهای کاغذ طی هفته‌های اخیر کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد، در هفته جاری نیز بازار شاهد این سیر نزولی بود.

در آخرین روز معاملات بازار، هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، و هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز ۹۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت کاغذ تحریر ۸۰ گرمی نیز بدون تغییر نسبت به گذشته بود به‌طوری که هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۸۰ گرمی یک‌میلیون و ۵۸۰ هزار تومان عرضه شده و سایز ۶۰ در ۹۰ کاغذ ۸۰ گرمی نیز بندی یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار تومان عرضه شده است.

نگاهی به قیمت کاغذ گلاسه نیز نشان می‌دهد که بهای آن به تناسب نشان تجاری و کشور سازنده متفاوت است؛ در هفته جاری، مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است.

همچنین کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

رصد بازار سایر مواد اولیه حوزه چاپ نیز نشان می‌دهد که الکل ایزوپروپیل حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود بهای، زینک دو ورقی چینی نیز حدود ۸۷ تا ۹۲ هزار تومان است.

هر کیلو مرکب گلاسه خارجی نیز از ۳۴۵ تا ۴۴۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۴۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۳۰ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

بهای هر کیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۵ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان است.

نظر شما