شناسهٔ خبر: 67634027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قالیباف:

نگاه‌ها و دیدگاه ایران و بلاروس به یکدیگر نزدیک است

محمد مهاجرانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه‌ها و دیدگاه ایران و بلاروس به یکدیگر نزدیک است و ما در سطح مسائل بین المللی و هم روابط دو جانبه فرصت های خوبی در حوزه تجارت داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ایگور سرگینکو رئیس پارلمان بلاروس شامگاه پنجشنبه ۲۱ تیرماه با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست روسای مجالس بریکس دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف ضمن تشکر به دلیل پیام تبریک رئیس مجلس بلاروس برای ریاست مجلس و پیام تسلیت و ابراز همدردی در حادثه شهادت شهید رئیسی، گفت: با هدایت رهبر معظم انقلاب و با استفاده از قانون اساسی در کمتر از ۵۰ روز رئیس جمهور جدید انتخاب شد و ۹ مرداد مراسم تحلیف و آغاز به کار دولت جدید است.

وی ادامه داد: نگاه‌ها و دیدگاه ایران و بلاروس به یکدیگر نزدیک است و ما در سطح مسائل بین المللی و هم روابط دو جانبه فرصت‌های خوبی در حوزه تجارت داریم.

رئیس مجلس با بیان اینکه پارلمان‌ها و دولت‌ها باید برای توسعه مسائل تجاری تلاش کنند، تاکید کرد: پارلمان‌ها می‌توانند در راستای توسعه روابط اقتصادی تسهیل گری های بسیاری با تصویب قوانین داشته باشند.

براساس این گزارش ایگور سرگینکو رئیس پارلمان بلاروس ضمن تبریک به دلیل انتخاب دوباره دکتر قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاست خارجی و خط مشی جمهوری بلاروس با سیاست‌های جمهوری ایران همخوانی دارد.

وی با بیان اینکه در ساختارهای بریکس و شانگهای فعالانه کار را شروع کردیم و به دنبال تعاملات جدید براساس احترام متقابل هستیم اظهار کرد: هرچند روابط بین دو کشور در حال گسترش است اما برای اجرایی سازی توافقات نیازمند فعالیت‌های جدی تر هستیم.

رئیس پارلمان بلاروس افزود: حادثه غم انگیز شهادت رئیس جمهور رئیسی و ثبات ایران پس از آن نشان داد که نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای بنا شده که در شرایط بحرانی نیز می‌تواند موفق عمل کند.

نظر شما