شناسهٔ خبر: 67633994 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تامین زمین برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی در دولت سیزدهم تامین زمین برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی در دولت سیزدهم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی در حال حاضر زمین تخصیص یافته است که باید این طرح با قدرت در دولت چهاردهم ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

در حالی دولت چهاردهم روی کار می آید که بسیاری از متقاضیان بازار مسکن همچنان تشنه مسکن هستند چراکه عقب ماندگی هایی که از دولت های گذشته باقی مانده بود هنوز کامل جبران نشده و با ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی این نیاز ظرف مدت چند سال جبران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، دولت چهاردهم در شرایطی بازار مسکن را تحویل می گیرد که طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار است و از ۶ میلیون متقاضی که اقدام به ساخت مسکن کرده اند حدود ۴ میلیون نفر واجد شرایط بوده و مابقی هم شرایط سه گانه را داشته اند. بنابراین همچنان نیاز در بازار مسکن وجود دارد و باید دولت چهاردهم همچنان به موضوع مسکن توجه ویژه ای داشته باشد.

موضوع ساخت مسکن و توجه به فرآیند تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن را  از یوسفی نماینده مجلس پیگیری کردیم که در همین رابطه گفت: اجرایی شدن قانون جهش تولید، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و قانون ساماندهی اجاره بها را  دولت سیزدهم انجام داد و انتظار داریم دولت چهاردهم هم آن را ادامه دهد. تا زمانی که بحث ساخت و ساز مسکن را به سمت و سویی سوق ندهیم که نیاز مردم تامین شود شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. 

وی ادامه داد: در ۸ سال دولت نهم و دهم برای یک میلیون واحد زمین تامین شد اما در دولت دوازدهم هیچ اتفاقی صورت نگرفت، اما در این سه سال برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زمین تامین شد.

یوسفی با بیان اینکه  انتظار داریم دولت چهاردهم هم در حوزه بافت فرسوده، پرداخت تسهیلات و تامین زمین و توسعه شهر‌ها اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: دولت چهاردهم  باید با اتحاذ سیاست‌های مناسب بتواند مشکلات مردم در زمینه مسکن را کاهش دهد.

این نماینده مجلس بیان کرد: در حال حاضر تورم داریم، اما با توجه به اینکه طی یک سال گذشته حدود ۵۰ درصد اجاره بها از نقطه به نقطه افزایش داشته، چیزی حدود ۷ درصد مالیات داشته است.

وی اضافه کرد: ما نماینده مردم هستیم و عملاً گزارش‌های خلاف واقعیت را بیان نمی‌کنیم، فعلا سیاست‌ها به سمتی در حرکت است که رشد قیمت خرید و فروش ثابت شود.

یوسفی با بيان اينكه طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه هایی بوده که توانسته است بخش زیادی از نیاز مسکنی مردم را پاسخ دهد، گفت: دولت چهاردهم باید به طور قطع این طرح را ادامه دهد تا بازار مسکن بتواند با رشد تولید روبرو شود.

وی افزود: ادامه یافتن طرح نهضت ملی مسکن خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت مسکنی کشور خواهد داشت.

خبرنگار:محبوبه کباری 

نظر شما