شناسهٔ خبر: 67633982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبرداد؛

کاهش ۳ درصدی آمار تصادفات در آذربایجان شرقی

تبریز-معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: تصادفات در سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رسول زاده صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمار کشوری ۸۸۷ نقطه پر حادثه در کشور مصوب شده است که این نقاط توسط پلیس راه شناسایی و راهکارها ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ نقطه نیز در آذربایجان شرقی شناسایی شده که اوایل سال گذشته ۱۰ نقطه پر حادثه برطرف و ۱۰ نقطه مانده و در دستور کار و اجرا است و ۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا این مناطق اصلاح شوند.

وی افزود: علاوه بر اصلاح این نقاط پرحادثه، عملیات اجرایی ۲۴ پروژه زیربنایی مهم و تقاطع غیرهمسطح نیز برای رفع نقاط پرحادثه در جاده‌های استان با اعتبارات ملی اجرا می‌شود که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، تا پایان فصل کاری سال ۱۴۰۴ این طرح‌ها تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

رسول زاده خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی از جمله مراغه، هشترود، کلیبر، اهر، شبستر و مرند در دست اجرا بوده و یکی از این پروژه‌ها تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی است.

وی گفت: تقاطع غیرهمسطح سردرود از دیگر طرح‌های راهداری است که برای تکمیل و بهره برداری از این طرح تا پایان سال با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی آن، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی اضافه کرد: تکمیل پل خداجوی مراغه، تکمیل پل در ملکان، تعریض جاده اهر به کلیبر به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، پروژه ورودی هوراند به طول چهار کیلومتر با ۴۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های راهداری در سال جاری است که در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح شهرک سلیمی آذرشهر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز ۸۵۰ میلیارد ریال، ساخت واریانت المجی کلیبر با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیاز به ۹۰۰ میلیارد ریال و تعریض چهار کیلومتر خروجی مراغه به هشترود نیاز به ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: ۸۰ درصد تصادفات به رفتار راننده و ۲۰ درصد به نوع راه و خودرو بستگی دارد و مصوب شده سالانه ۱۰ درصد طبق دستور آمار تصادفات را کاهش دهیم، اما همه دستگاه‌ها باید نقش ایفا کنند.

نظر شما