شناسهٔ خبر: 67633696 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

افزایش نسبی دما تا دوشنبه دربرخی نقاط کشور - مردم سالاری آنلاين

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور از شنبه تا دوشنبه (۲۳ تا ۲۵ تیرماه) و استقرار جو پایدار برای اکثر نقاط ایران تا روز سه شنبه (۲۶ تیرماه) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط جوی امروز(۲۲ تیرماه) اظهارکرد: روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی و شرقی، برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین در ارتفاعات غرب و جنوب کرمان و ارتفاعات شمال هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه گرد و خاک رخ می‌دهد. شدت بارش در این روز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود

وی افزود: شنبه تا سه‌شنبه (۲۳ تا ۲۶ تیرماه) جوی پایدار در اکثر مناطق کشور مستقر خواهد شد و تنها روز شنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: طی ۵ روز آینده در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز همچنین در جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. جمعه در شمال سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: از شنبه تا دوشنبه (۲۳ تا ۲۵ تیرماه) افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم در مناطق واقع در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: روز شنبه (۲۳ تیرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد پیش‌بینی‌ می‌شود. بیشینه دمای هوا در این روز ۳۸ درجه سانتیگراد و کمینه آن ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. روز یکشنبه (۲۴ تیرماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعت‌ها افزایش باد با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و کمینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا اهواز با دمای ۵۰ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نظر شما