شناسهٔ خبر: 67633533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت شهید رئیسی ۱۸۵ کیلومتر راه روستایی در گلستان ساخت

گرگان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه راه‌های استان را بی‌نظیر خواند و گفت: در دولت سیزدهم ۱۸۵ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شد.

صاحب‌خبر -

عادل مصدقی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت شهید رئیسی بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای ایمنی و کیفیت راه‌های استان گلستان و توسعه حمل و نقل عمومی بار و مسافر، ایجاد شرکت‌های جدید و مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان گلستان اختصاص داد.

وی از بهسازی و آسفالت بیش از ۷۵۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی استان گلستان خبر داد و بیان کرد: پل میلاد کلاله پس از ۲۲ سال بلاتکلیفی در دولت شهید رئیسی به سرانجام رسید و در بازه زمانی ۱۵ ماهه تکمیل و در چله خدمت شهید جمهور افتتاح شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه پرونده جاده‌های نامناسب در استان گلستان که جاده مرگ نام گرفته بودند در دولت شهید رئیسی بسته شد، یادآور شد: در همین راستا، ۳۴ کیومتر از باند جنوبی جاده آق‌قلا- بندرترکمن تعریض و به جاده اطمینان تبدیل شد و راه شمالی آن نیز از سوی راه و شهرسازی گلستان در دست احداث است.

به گفته وی؛ در ابتدای فعالیت دولت شهید رئیسی ۹۵ نقطه پرتصادف در استان گلستان وجود داشت که با اهتمام استاندار گلستان و دستگاه‌های ذی‌ربط، حدود ۶۰ نقطه پرتصادف استان ایمن‌سازی شد.

مصدقی به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گلستان اشاره کرد و گفت: هزار و ۴۶ دستگاه ناوگان در دولت سیزدهم به ناوگان حمل و نقل عمومی استان اضافه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان کرد: در سفر اول شهید جمهور به گلستان ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مصوبه به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافت که نیمی از این اعتبار مربوط به حوزه راه بود، همچنین در سفر دوم جمهور شهید به استان نیز ۳۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مصوبه به وزارت راه و شهرسازی اختصاص پیدا کرد که ۳۰ درصد آن مربوط به حوزه راه بود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل بخشی از محورهای مواصلاتی شریانی استان گلستان که محل عبور زائران امام رضا(ع) است فاقد روشنایی بود، افزود: میزان روشنایی راه‌های گلستان در دولت شهید رئیسی از ۱۹۰ کیلومتر دولت قبل به ۲۷۶ کیلومتر افزایش یافت.

نظر شما