شناسهٔ خبر: 67633250 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار کنکور و آزمون ها

دستگیری دو داوطلب کنکور برای حمل ابزارهای الکترونیک

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری به استفاده از نسل سوم آشکارسازها در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: در آزمون‌های دیروز (پنجشنبه) دو نفر که ابزار الکترونیک داشتند، قبل از هر اقدامی شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدحسین حاجیلو با تشکر از دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضایی و شورای امنیت کشور، گفت: قانون در تشدید مجازات افراد متخلف در شبکه‌ها و گروه‌ها صراحت دارد و ارتکاب هر یک از اعمال تخلف آمیز به‌ویژه تلاش برای افشای سؤالات مرتبط با آزمون سراسری در قالب همکاری در یک گروه یا شبکه به تناسب نوع جرم می‌تواند به حبس منجر شود.

وی افزود: داوطلبان و والدین این عزیزان مراقب باشند تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند و تأکید می‌شود ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریع‌تر از این شبکه‌ها خارج شوند تا مشمول مجازات قانونی نشوند.

قائم مقام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به استفاده از دستگاه‌های نسل سوم آشکارساز در تمام حوزه‌های آزمون سراسری، گفت: همراه داشتن ابزار الکترونیک حتی به صورت خاموش تخلف است. این ابزارها به سرعت شناسایی می‌شوند، در آزمون‌های روز پنجشنبه نیز دو نفر که ابزار الکترونیک داشتند قبل از هر اقدامی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری خاطرنشان کرد: همه گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب تحت رصد نهادهای امنیتی و انتظامی هستند و داوطلبان آگاهی داشته باشند که این کلاهبرداران در ساعات باقی مانده تا آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با انتشار صفحات جعلی دفترچه سؤالات با استفاده از دفترچه آزمون‌های امروز و سایر شیوه‌های متقلبانه سعی در قانع کردن داوطلبان برای واریز وجه به صورت ارز، طلا و رمز ارز دارند و هوشیاری داوطلبان این اقدامات را خنثی خواهد کرد.

حاجیلو گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر امور اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری را به عهده دارند. موضوع امنیت قبل، حین و پس از آزمون برای تمام عوامل اجرایی و حفاظتی تبیین شده است و حتی اگر تصویری از سؤالات در حین برگزاری آزمون به خارج از حوزه امتحانی ارسال شود با کاوشگرهای بکارگرفته شده امکان بازگشت پاسخ به داخل حوزه امتحانی وجود نداشته و متخلفان دستگیر می‌شوند.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما