شناسهٔ خبر: 67633217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرستان خبر داد

پایش ایمنی مساجد و تکایا رشت در دهه محرم

مریم روشندل

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: آتش‌نشانان ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی رشت هم‌زمان با فرا رسیدن ایام محرم نسبت به بازدید ایمنی مساجد، تکایا، حسینیه‌ها اقدام کردند.

صاحب‌خبر -

شهرام مومنی امروز ۲۲ تیرماه با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی رشت برای هر چه ایمن برگزار شدن مراسم مربوط به عزاداری سالار شهیدان در ایام‌ محرم از تمامی وسایل اطفایی مربوط به مکان‌های مورد نظر و نیز ایمنی برق، آشپزخانه‌ها، نحوه برپایی تکایا و غیره بازدید می‌کند.

پایش ایمنی مساجد و تکایا رشت در دهه محرم

وی افزود: پس از بازدید در صورت مشاهده نواقص موارد به متولیان اعلام می‌شود تا نسبت به رفع آن اقدامات سریع صورت پذیرد.

پایش ایمنی مساجد و تکایا رشت در دهه محرم

تداوم آموزش ایمنی به کادر و کارکنان مراکز درمانی رشت 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به تداوم آموزش به کارکنان و کادر درمان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های رشت، خاطرنشان کرد: آموزش ایمنی و آتش نشانی در درمانگاه بعثت رشت با حضور جمعی از پرسنل آن مجموعه برگزار شد.

پایش ایمنی مساجد و تکایا رشت در دهه محرم

مومنی تصریح کرد: حضور در محل کار با رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

وی افزود: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در این مرکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری آموزش ایمنی و آتش نشانی پرداختند، حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه پیش از این آموزش در بیمارستان ۱۷ شهریور نیز برگزار شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها و حتی بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاها جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک اولویت ویژه است.

پایش ایمنی مساجد و تکایا رشت در دهه محرم

مومنی دروس ارایه شده در این دوره آموزشی را شامل روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفا حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی بیان کرد.

انتهای پیام

نظر شما