شناسهٔ خبر: 67632697 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

«مغناطیس حسین علیه‌السلام» در پله چهارم نشر ایستاد

چهارمین چاپ کتاب مغناطیس حسین علیه‌السلام اثر عباس عبداللهی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم وارد بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام چهارمین چاپ کتاب مغناطیس حسین علیه‌السلام اثر عباس عبداللهی را با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۷۶ هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست این کتاب شهریور ۱۴۰۲ با شمارگان ۳۰۰ نسخه و چاپ دوم و سوم آن نیز در همان سال با شمارگان ۵۰۰ نسخه در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود.

«مغناطیس حسین» تحلیلی است بر بزرگ‌ترین اجتماع تاریخی و حماسی بشر در اربعین که مـسـلـمـانـان و حـتـی غـیـرمـسـلـمـانـان مـحـبّ حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از سـراسـر جهان بـا رنـگ‌هـا و مـذاهـب گـونـاگـون، در آن حضور دارند.

نویسنده اثر در مقدمه آن پیرامون اربعین می‌نویسد: این امنیت ویژه مردمی، این ایثارها و همیاری‌ها، این مدیریت و گردش اقتصادی مردمی که فقط و فقط به سبب ظهور پیوند ملل مسلمان با حقیقت ملکوتی سالار شهیدان، حضرت حسین علیه‌السلام رخ می‌دهد، از عمق تأثیرات فردی و اجتماعی پیوندهای طولی و عرضی «نظام ولایت» حکایت می‌کند و تحلیل آن جز با نظریه «نظام اجتماعی ولایت» امکان‌پذیر نیست.

نگارنده با توجه به تحصیلات تخصصی در حـوزه نظام معارف انقلاب اسلامی و اندیشه امامین انقلاب، بهترین و عمیق‌ترین منبع معرفتی برای تحلیل و تبیین حماسه تمدنی را تقریر قرآنیِ عمیق حضرت آیتالله خامنه‌ای از اصل اعتقادی «ولایـت» یافته و بر این اسـاس، در مقام توصیف و تحلیل حماسه ز یارت اربعین برآمده و نوشتار حاضر را در سه فصل به رشته تحریر در آورده است.

فصل نخست این نوشتار به دو بخش تقسیم می‌شود؛ در بخش نخست پیشینه سنت زیارت اربعین، تاریخچه شکل‌گیری، احادیث و روایات مرتبط با اربعین، دلایل بزرگداشت، جایگاه زیارت پیاده امام حسین علیه‌السلام و انتفاضه عراق مورد مداقه قرار می‌گیرد؛ در بخش دوم نیز به ارائه آمارهای کمّی در خصوص ابعاد منحصر به فرد و شگفت‌انگیز پیاده‌روی اربعین از قبیل تعداد زیارت‌کنندگان، تعداد موکب‌ها، رکوردهای اربعین و رویدادهای خاص پرداخته می‌شود.

در فصل دوم کتاب به مرورِ اندیشه‌های مقام معظم رهبری در خصوص پیاده‌روی اربعین پرداخته می‌شود و در آن نکاتی در خصوص اهمیت پیاده‌روی اربعین و همچنین ارتباط آن با ظهور مطرح شده و در انتهای فصل نیز توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای پیاده‌روی اربعین آورده شده است.

عنوان «مغناطیس حسین علیه‌السلام»، با نظر به تحلیلهای اندیشه‌مندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات و کلیدواژههای استفاده شده معظم‌له در خصوص پیاده‌روی اربعین، برداشت و انتخاب شده است؛ بنابراین نویسنده در فصل سوم براساس اندیشه مقام معظم رهبری در تبیین و تحلیل اصول اعتقادی اسلام در قرآن کریم‌، به تحلیل وقایع اعجازگونه حماسه اربعین، از آن به عنوان پلی برای ظهور منجی عالم بشریت می‌پردازد.

تهیه اثر از فروشگاه اینترنتی پژوهشکده:
/pbshop.ir/__p-p-۶۱۳.aspx

نظر شما