شناسهٔ خبر: 67632620 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصلای تهران میزبان مادران و شیرخوارگان عاشورایی شد+ عکس

تهران- ایرنا- مصلای امام (ره) امروز ۲۲ تیرماه همزمان با اولین جمعه محرم میزبان اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بیست و دومین همایش شیرخوارگان حسینی با حضور انبوهی از مادران به همراه فرزندان شیرخواره همزمان با سایر شهرها و کشورهای مسلمان در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

مادرانی که با سربند «یا علی اصغر» بر پیشانی شیرخوارگان و لباس سبز و سفید برتن آنان، فرزندان خود را برای این مراسم آماده کرده و از ساعات آغازین صبح جمعه در گرمای تیرماهی تابستان برای همدردی با اهل بیت سالار شهیدان حضور یافته بودند تا تکمیلی بر سوگواری های شب های محرمی شان بوده و دین خود را به مادر داغدار کربلا ادا کنند.

این مراسم از ساعت ۸ صبح با تلاوت قرآن کریم توسط قاری نوجوان ابوالفضل نبی‌لو آغاز شد، شعرخوانی نغمه مستشار نظامی و احمد بابائی و اجرای گروه‌های سرود «نوید» و «ری نوا» و نیز مرثیه خوانی مداحان اهل بیت (ع) از جمله برنامه های این همایش بود.

مصلی میزبان مادران و شیرخوارگان عاشورایی شد

به گفته مسئولان برنامه، این مراسم امسال در ۴۵ کشور و همزمان با تهران در بیش از هشت هزار نقطه از ایران برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این مراسم برای شفای بیماران، اقتدار و سربلندی بیش از پیش کشور و نظام و انقلاب و پیروزی همه مظلومان جهان و توفیق ادامه طریق امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن قیام عاشورا تا قیامت دعا کردند.

اما امسال اجتماع بزرگ مادران عاشورایی پیوست هایی نیز داشت، همدردی با مادران غزه از جمله برنامه های این مراسم بود، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در هفته اخیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: زنان مسلمان و مومن ایران اسلامی همراه با دیگر زنان و مادران در کشورهای اسلامی و برخی از کشورهای جهان که با الگوگیری از شیر زنان کربلا، دامان خود را مهد پرورش عاطفه و محبت به اهل‌ بیت عصمت و طهارت و عاشورای حسینی قرار داده‌اند در اولین روز جمعه ماه محرم الحرام هماهنگ با ستادهای مردمی در تمامی مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و مراکز زیارتی گردهم خواهند آمد و امسال با همدردی با مادران غزه «همایش شیرخوارگان حسینی و سوگ ناله‌های کودکان غزه» را با شکوه هرچه تمام تر برگزار و ضمن گرامیداشت یاد شیرخواره اباعبدالله الحسین(ع)، تسلای دل مادران به سوگ نشسته کودکان مظلوم غزه خواهند بود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز مجری پویش اکرام ایتام و محسنین همزمان با همایش «شیرخوارگان حسینی» بود. پایگاه‌های طرح اکرام در همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور میزبان حامیان برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین شدند و در مصلی پایگاه اصلی این پویش مستقر شد.

با اعلام این نهاد مردم نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳ حمایت از یک یا چند فرزند یتیم و محسنین را برعهده بگیرند و همچنین نیکوکاران می‌توانند برای ثبت نام در طرح ایتام و محسنین عام از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی Ekram.emdad.ir اقدام کنند.

نظر شما