شناسهٔ خبر: 67632580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

امام جمعه اردبیل: پزشکیان، رئیس جمهور همه ایرانیان است

نماینده اردبیل در مجلس خبرگان رهبری پرهیز از درگیری جناح‌ها و پرهیز از ایجاد انشقاق را یادآور شد و ادامه داد: رئیس جمهور منتخب مردم، رئیس جمهور همه ایرانیان است و هیچکس حق ندارد به طرفداران پیروز میدان اهانتی کرده و یا بخواهد طرف مقابل را محل دعوا و ستیز قرار دهد.

صاحب‌خبر -

امام جمعه اردبیل: پزشکیان، رئیس جمهور همه ایرانیان است

به گزارش تابناک به نقل از مهر؛ سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در دیدار با اعضای ستاد پزشکیان در اردبیل، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته‌ترین بستر رقابت جناح‌ها و منتقدان تند و تیز را فراهم کرده و با وجود تبلیغات مخرب رسانه‌های بیگانه انتخابات با سلامت و امنیت کامل برگزار شده که این نعمت را باید قدر دانست.

وی تصریح کرد: تمام گروه‌ها و احزاب باید قدر این دموکراسی حقیقی را بدانند و بر این باور باشند که تجارب آرا در کشور مسیر رشد و تعالی را باز می‌کند و انقلاب اسلامی به هیچ وجه مقید به حاکمیت یک جریان خاص و یا گروه و دسته وابسته نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انتخابات اخیر نشان داد که تمام مشارب سیاسی و اقتصادی در عرصه انتخابات حاضر شدند و در کشور ما برخلاف برخی کشورها رئیس جمهور مادام‌العمر انتخاب نمی‌شود بلکه با رأی مردم هر چهار سال یک بار انتخابات برگزار شده و از بالاترین مقام تا پایین‌ترین جایگاه انتخاب و حق رأی با مردم خواهد بود.

عاملی افزود: دموکراسی حقیقی زمانی شکل می‌گیرد که از دل این رقابت‌ها نخبگان با سلایق مختلف پای کار آمده و مسئولیت‌های خطیر را بر عهده گرفته و در عرصه‌های مختلف حاضر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اعضای ستاد پزشکیان و طرفداران آنها آبروی رئیس جمهور منتخب هستند و تمامی اقدامات و فعالیت‌های شما به نام رئیس جمهور منتخب ثبت و ضبط خواهد شد که ضرورت دارد شأن و شخصیت فرهیخته، مذهبی، قرآنی و علمی رئیس جمهور منتخب مورد صیانت قرار گیرد.

عاملی اضافه کرد: ادبیات ما باید ادبیات اخلاق محور و در دایره ادب باشد و برای حفظ منافع کلان کشور تلاشی مؤثر انجام داده و اختلاف‌ها و دودستگی‌ها را کنار بگذاریم و از هرگونه تخریب جلوگیری کنیم.


وی بیان کرد: تعامل با جناح مقابل باید مورد توجه قرار گرفته و رفتار سیاسی احزاب و گروه‌ها که در این استان در حد اعلا است همچنان در سطح بالا ادامه پیدا کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پرهیز از درگیری جناح‌ها و پرهیز از ایجاد انشقاق را یادآور شد و ادامه داد: رئیس جمهور منتخب مردم، رئیس جمهور همه ایرانیان است و هیچکس حق ندارد به طرفداران پیروز میدان اهانتی کرده و یا بخواهد طرف مقابل را محل دعوا و ستیز قرار دهد.

عاملی در مورد انتصابات و استفاده از نیروهای شایسته و توانمند در پست‌های مدیریتی مختلف نیز تصریح کرد: هم در انتخاب وزرا و هم استانداران و فرمانداران باید دقت بیشتری انجام داد تا در حوزه‌های مختلف کشور از وضعیت موجود خارج شده و ما شاهد ناکامی دولت منتخب به واسطه حاضر نبودن مدیران توانمند نباشیم.

وی گفت: در بسیاری از حوزه‌ها نظیر نابسامانی صندوق‌های بازنشستگی و مهار نشدن تورم استمراری و ۲ رقمی کشور با شرایط بحرانی روبه‌رو است که انتظار می‌رود با مدیریت منابع انسانی و استفاده از افراد خلاق و توانمند بتوان در همه این عرصه‌ها موفق عمل کرد.

آیت‌الله عاملی افزود: رئیس جمهور منتخب کار سنگین و دشواری را در پیش رو دارد و باید در مهار تورم و بهبود شرایط اقتصادی کشور حرکت مؤثر را انجام داده و با چنگ و دندان شبانه‌روزی در فکر کار و تلاش به نفع مردم و حل مشکلات آنها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید از تندروی پرهیز کرد چرا که زمان تندروی‌ها سپری شده و به دور از تخریب دولت‌های گذشته، باید کارها را با قوت و قدرت و نگاه کارشناسی به پیش برد.

امام جمعه اردبیل حفظ منافع و مصالح کلان و پرهیز از نگاه تأسف‌گونه جناحی را یادآور شد و اضافه کرد: ما نماینده‌ای را در رأس هیأت رئیسه مجلس داریم و باید از این ظرفیت برای پیشبرد بهتر امور استان استفاده کنیم که در این زمینه بهتر است دست دوستی و رفاقت به سوی همه افراد توانمند دراز کنیم تا مشکلات این استان یکی پس از دیگری برطرف شود.

آیت‌الله عاملی کنار گذاشتن تعصب جناحی و دعواهای بی‌سرانجام را به اعضای ستاد یادآور شد و بیان کرد: مدیریت آموزش و پرورش خط قرمز ما است و در شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفتیم تا به دور از نگاه جناحی مدیریت آموزش و پرورش را خود مدیران این نهاد تعیین کنند تا آموزش و پرورش از آفت‌ها و آسیب‌های سیاسی و جناحی بر حذر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: باید دست به دست هم مهربانانه کارها را به پیش ببریم تا حرکت‌های تحولی در استان رقم بخورد.

رئیس ستاد پزشکیان در استان اردبیل نیز به مشارکت شایسته مردم استان اردبیل در ۲ مرحله انتخابات اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب بارها اعلام کرده که بر اساس سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی‌های منتخب بر آرمان‌های نظام اسلامی حرکت کرده و لحظه‌ای از خدمت به مردم فروگذار نخواهد بود.

جواد زنجانی افزود: مردم با مشاهده ۲ مناظره پخش شده در مرحله دوم انتخابات از ۲ جریان و ۲ طیف سیاسی سعی کردند تا پزشکیان را انتخاب کنند که قطعاً این فرد انقلابی، صادق و توانمند می‌تواند کشور ما را در عرصه‌های مختلف با نگاه و رویکرد رو به جلو حرکت دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در گذر از مشکلات معیشتی، اقتصادی و بسیاری از چالش‌ها مردم امیدوارند که دولت چهاردهم گام‌های اساسی برداشته و قطعاً به دور از نگاه قومیتی فراتر از استان‌های مرکزی، استان‌های آذری‌نشین نیز از این انتخاب و توجه ویژه رئیس جمهور بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما