شناسهٔ خبر: 67632261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نمازی: پس از انتخابات، باید رقابت به رفاقت تبدیل شود

محسن فرامرزی

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: پس از انتخابات دیگر دوران رقابت تمام شده و باید همه نامزدها و هوادارنشان نه رقیب یکدیگر، بلکه رفیق هم باشند.

صاحب‌خبر -

علی‌محمد نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لزوم پایان رقابت‌های انتخاباتی، اظهار کرد: یکی از آداب و لوازم نظام‌های دموکراتیک در ایام انتخاباتی این است که جریان و نامزدی که در انتخابات شکست خورده است به جریان و نامزد پیروز تبریک گفته و برای او آرزوی موفقیت می‌کند، سعید جلیلی این اقدام را انجام داد که باید از او تشکر کرد. برای اولین بار در انتخابات‌های ایران، ناطق‌نوری به محمد خاتمی پس از انتخابات سال ۷۶ تبریک گفت و یک خاطره خوب در ذهن مردم و سیاستمداران کشور بوجود آورد.

وی ادامه داد: نظام سیاسی ما ضمن اینکه جمهوری است، اسلامی هم هست. در اسلام توصیه‌های زیادی به رعایت اخلاق  شده است که یکی از موقعیت‌هایی که باید اخلاق در آن رعایت شود، در زمان انتخابات و مخصوصا پس از آن است. در این شرایط همه باید روابط صمیمانه و دوستانه داشته باشند و رقابت‌های انتخاباتی را به رفاقت تبدیل کنند. پس از انتخابات دیگر دوران رقابت تمام شده و باید همه نامزدها و هوادارنشان نه رقیب یکدیگر،  بلکه رفیق هم باشند و باید در کنار هم کمک کنند تا رئیس‌جمهور منتخب بتواند برنامه‌های خود و اصل سوم قانون اساسی را به بهترین شکل اجرا کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: رقابت‌های انتخاباتی از سر دلسوزی برای انتخاب اصلح و حل مشکلات کشور بود و در حال حاضر باید رقابت به رفاقت تبدیل شود و همه دست به دست هم دهند، زیرا هم مشکلات کشور زیاد است و هم امکانات و ظرفیت‌های زیادی برای حل این مشکلات در کشور وجود دارد که با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای نظام و جریان‌های سیاسی می توان این مشکلات را حل کرد و پاسخ مناسبی به مطالبات بر حق مردم داد.

انتهای پیام

نظر شما