شناسهٔ خبر: 67632137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز کنکور تجربی در فارس+فیلم

شیراز -ایرنا - دومین روز نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳، روز آزمون پرشمارترین داوطلبان یعنی تجربی ها است و ۳۴ هزار و ۳۳۲ نفر در فارس رقابت خود را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع ۶۵ هزار و ۵۷ داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۳ در فارس، ۳۴ هزار و ۳۳۲ نفر یعنی بیش از نیمی از آنها داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی هستند.

داوطلبان گروه علوم تجربی نیز سه یا چهار دفترچه دریافت می‌کنند که در دفترچه شماره یک تعداد ۴۵ سوال زیست‌شناسی با مدت زمان پاسخگویی ۴۵ دقیقه، در دفترچه شماره ۲ تعداد ۶۵ سوال فیزیک و شیمی با مدت زمان پاسخگویی ۷۵ دقیقه، در دفترچه شماره سه با تعداد ۴۵ سوال ریاضی و زمین شناسی با مدت زمان پاسخگویی ۶۰ دقیقه در نظر گرفته شده است و داوطلبان دیپلمه بهیاری، یک دفترچه اضافه خواهند داشت و ۲۰ دقیقه هم وقت بیشتر دارند تا به سوالات دفترچه شماره چهار شامل ۳۰ سوال درس بهیاری پاسخ دهند.

روز کنکور تجربی در فارس+فیلم

روز،گذشته نیز ۱۶ هزار و ۶۱۸ داوطلب رشته علوم انسانی، هفت هزار و ۲۲۹ نفر در رشته ریاضی و فنی، چهار هزار و ۱۶۶ نفر در رشته‌ زبان‌های خارجی و ۲ هزار و ۷۱۲ داوطلب هنر کنکور دادند.

در مجموع ۴۲ هزار و ۳۹۱ نفر از داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسر ۱۴۰۳ در استان فارس را بانوان و ۲۲ هزار و ۶۶۶ نفر از آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی و حرفه‌ای و علوم پزشکی و آموزش و پرورش در ۳۴ شهرستان فارس برگزار شد.

نظر شما