شناسهٔ خبر: 67632119 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دیدار هم‌رزمان ائمه با یکدیگر دلنشین است

یک کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی‌های یاران و هم‌رزمان ائمه گفت: لطیف و اهل مدارا بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هم‌رزمان ائمه است و بر این اساس این افراد خود را با شرایط وفق می‌دهند و دیگران را نیز با خود همراه می‌کند، همچنین دیدار مؤمنان و هم‌رزمان ائمه شیرین و دلنشین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمد سعیدی شامگاه پنجشنبه _بیست‌ویکم تیر_ در مراسم شب ششم محرم هیئت فداییان حسین (ع) اظهار کرد: لطیف و اهل مدارا بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هم‌رزمان ائمه است و بر این اساس این افراد خود را با شرایط وفق می‌دهند و دیگران را نیز با خود همراه می‌کند.

وی افزود: دیدار مؤمنان و هم‌رزمان ائمه شیرین و دلنشین است چرا که بنا بر روایت معصومین شادی مؤمن در چهره او است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فرد مؤمن از همه کارها بهترینش را دنبال می‌کند به این معنا که کار را به نحو احسن انجام می‌دهد، عنوان کرد: مؤمن در اخلاق بهترین را رعایت می‌کند یعنی در هنگام عصبانیت خود را کنترل کرده و از سویی به شخصی که دشمنی کرده ظلم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به دیگر ویژگی‌های هم‌رزمان ائمه (ع) بیان کرد: مؤمن بخاطر شخصی که دوستش دارد گناه نمی‌کند و حق را زیر پا نمی‌گذارد، برای دیگران دردسری ندارد بلکه کمک کردنش زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: دریده چشم نبودن، سخاوت، رد نکردن سائل، کلام سنجیده، قبول نکردن حرف ناحق، قبول کردن حرف حق و حواس جمع بودن حتی در امور دنیوی از دیگر ویژگی‌های مؤمنان است.

نظر شما