شناسهٔ خبر: 67632094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید برنج در مازندران به مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن رسید

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که سال گذشته مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج شلتوک تولید کرد، گفت: در سال جاری میزان تولید این محصول افزایش یافته و به مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه در آیین اولین برداشت برنج از شالیزارهای بابل در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده تولید محصول برنج در مازندران بر مدار افزایش قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بارشهای خوب بهاری و تابستان امسال سبب شد که میزان تولید برنج در مازندران امسال نسبت به سالهای گذشته بیشتر باشد.

استاندار مازندران با بیان این که با توجه به ظرفیت های موجود این خطه از شمال تولید برنج بیشتر از ظرفیت فعلی هم خواهد شد، گفت: واردات بی رویه این محصول راهبردی به تولیدکننده ضربه خواهد زد.

نوری با بیان این مطلب که بهره مندی از فناوری های نوین در افزایش تولید برنج بسیار موثر است، ادامه داد: جوانان تحصیل کرده با دانش رشته کشاورزی در این بخش کمک کار خواهند بود.

تولید برنج در مازندران به مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن رسید

این مقام مسوول تصریح کرد: تولیدکنندگان ما در خط مقدم جهش تولید قرار دارند و برای گره گشایی از مشکلات پیش روی آنها نباید از هیچ تلاشی فروگذار کنیم.

برداشت مکانیزه برنج از رقم طارم در فصل زراعی جاری امروز با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در بابل آغاز شد.

آیین شکرگزاری برداشت برنج جدید مازندران با ورود کمباین ویژه شالیزاری به زمین سه هکتاری یکی از کشاورزان روستای شریعت کلای بابل برگزار شد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است. مازندران با تولید بیش از یک میلیون برنج سفید، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

نظر شما