شناسهٔ خبر: 67632071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان خبر داد

آموزش نکات ایمنی به ۱۲۰۰ نفر از متولیان هیئت‌های بزرگ مذهبی اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به آموزش ایمنی به ۱۲۰۰ نفر از متولیان هیئت‌های بزرگ مذهبی گفت: این آموزش‌ها شامل راه‌اندازی موکب‌های عزاداری و رعایت ایمنی به‌ویژه در بحث پخت و پز نذورات و آموزش استفاده از خاموش کننده‌های دستی در مواقع خطر بوده است.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان پیش از ماه محرم از حدود ۱۲۰۰ نفر از مسئولان و متولیان هیئت‌های بزرگ مذهبی برای آموزش ایمنی ویژه ایام محرم دعوت به‌عمل آورد.

وی افزود: بخش نخست این آموزش‌ها شامل برپایی و راه‌اندازی موکب‌های عزاداری و رعایت حداکثری ایمنی به ویژه در بحث پخت و پز نذورات و پذیرایی از عزاداران حسینی و بخش دوم شامل آموزش استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی در مواقع خطر بوده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر و در روزهای آینده بنا به درخواست هیئت‌های مذهبی به ویژه مراکزی که جمعیت بیشتری در آن حضور پیدا می‌کنند، به‌صورت ویژه خودروهای امدادرسان با حضور نیروهای آتش‌نشان در محل برگزاری مراسم مستقر هستند و تا پایان مراسم حضور خواهند داشت.

شریعتی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در محل برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مکان‌هایی که در این ایام به برگزاری مراسم عزاداری می‌پردازند، باید برای ایمنی عزاداران علاوه بر در ورودی اصلی مجهز به معبر اضطراری برای خروج هنگام خطر باشد و درها به سمت بیرون باز شود.

وی ادامه داد: در این مکان‌ها برای خروج اضطراری سالمندان، کودکان و بانوان محل‌های مشخصی پیش‌بینی شود و هنگام خاموشی برای عزاداری در مراسم‌، معابر منتهی به راه‌های خروجی باید روشن باشد.

شریعتی اضافه کرد: هر یک از دستگاه‌ها و ادوات برقی در این مراسم باید علاوه بر داشتن فیوز مستقل دارای یک پریز مختص خود باشد و از دریافت انشعابات که به‌طور معمول هم انجام می‌شود، پرهیز شود.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: فیوزهای برق باید دارای استانداردهای لازم باشد و استفاده از فیوزهای تقویت شده و غیر استاندارد که منجر به آتش‌سوزی می‌شود، باید خودداری شود، همچنین استفاده از لامپ‌های برق با ولتاژ بالا در داخل خیمه‌های عزاداری ممنوع است.

شریعتی خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای آموزش رعایت نکات ایمنی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) و در اختیار قرار دادن کپسول‌های خاموش‌کننده به‌صورت امانت به هیئت‌های مذهبی اعلام می‌کند.

نظر شما