شناسهٔ خبر: 67631921 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مصطفی کارخانه:

سرمربی والیبال باید زودتر مشخص شود/ بستر حضور مربی ایرانی فراهم نیست

معصومه مومی‌وند

مشاور عالی رئیس فدراسیون و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: بستر بکارگیری مربی ایرانی فراهم نیست چون شرایط سختی داریم. در رنکینگ جایگاه خوبی نداریم و اگر سقوط کنیم همه چیز به نام سرمربی ایرانی تمام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ‌ با پایان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مهمترین موضوعی که فدراسیون دنبال می‌کند، انتخاب سرمربی است. در این راستا رایزنی با چند گزینه هم آغاز شده است اما به نظر می‌رسد هنوز تا انتخاب گزینه نهایی فاصله وجود دارد.

مصطفی کارخانه، مشاور عالی فنی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تیم ملی بزرگسالان ویترین والیبال است، تاکید کرد: مردم مطالبات به حقی دارند و همه جوره پای والیبال بوده و هستند. آمدن آقای تقوی خون تازه‌ای به والیبال ما داده است. فدراسیون راه پس ندارد بنابراین باید ابتدا به اتحاد، همبستگی و همدلی فکر کنیم. از آنجایی که سال آینده بسیار سخت است و اگر غفلت کنیم از لیگ ملت‌ها خارج خواهیم شد، باید برنامه‌ریزی کنیم و حساب شده جلو برویم. مهمترین موضوع هم انتخاب سرمربی است. اگر چه آقای پیمان اکبری دو برد برای ما کسب کرد و خیلی عالی بود اما کافی نیست.

او با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی کنیم چون یک بخش از نتایج تیم ملی به مربی برمی‌گردد، تاکید کرد: ما بازیکنانی با نگرش و تفکر جدید می‌خواهیم. بازیکنانی که سرشان را برای وطن، مربی و تیمشان بدهند. باید فرهنگ ژاپنی‌ها را اجرا کنیم که می‌گویند ابتدا برای کشورمان، ‌دوم برای خانواده‌مان و سوم برای خودمان می‌جنگیم و تسلیم نمی‌شویم. این بسیار ارزشمند است. ایدئولوژی ما کمی تفاوت دارد. ما هم باید نظام‌نامه‌ای داشته باشیم.

دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که سرمربی تیم ملی باید خارجی باشد یا داخلی گفت: آقای اکبری در یک هفته‌ای که سرمربی بود، نتایج بدی نگرفت اما بستر مربی ایرانی فراهم نیست. شرایط سختی داریم. در رنکینگ جایگاه خوبی نداریم و اگر سقوط کنیم همه چیز به نام سرمربی ایرانی تمام می‌شود. ما یک مربی می‌خواهیم که موقعیت، ‌ شخصیت، ‌ توانایی و وجهه‌اش به والیبال ما اعتبار بدهد، ‌از همه ظرفیت‌ها استفاده کند و والیبال ما را رو به جلو ببرد.

او با بیان اینکه باید هر چه زودتر وضعیت سرمربی تیم ملی والیبال مشخص شود، تصریح کرد: لیگ ملت‌ها را دیدیم. تیم ما دیر هماهنگ شد، زمان را از دست داد و مربی از تیم شناخت نداشت. نوش دارو پس از مرگ سهراب به درد نمی‌خورد. یکی از دلایل اینکه خوب نبودیم این بود که مربی ما دیر آمد و شناختی از توانایی بازیکنان نداشت. یک اشتباه را نباید دو بار تکرار کنیم و نباید مربی را دیر بیاوریم.

کارخانه در مورد تنبیه برخی از بازیکنانی که حاضر به همراهی تیم ملی در لیگ ملت‌ها نشدند، گفت: با آقای تقوی در مورد یکی از بازیکنان صحبت کردم. نظرش این است که باید نظم بر والیبال حاکم شود. من هم هم‌عقیده و کنارش هستم. یک بار دیگر هم از او خواهش می‌کنم به عنوان رئیس و پدر والیبال، اگر بچه‌اش خطایی کرد بخشش هم داشته باشد اما باید قانونمند عمل کنیم. بخشنامه قوی داشته باشیم و از این به بعد اگر تیم ملی به هر بازیکنی نیاز داشت، بازیکن در خدمت تیم باشد.

انتهای پیام

نظر شما