شناسهٔ خبر: 67631570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بایدن زلنسکی را غافلگیر کرد

بسته ۲۲۵ میلیون دلاری جدید آمریکا برای اوکراین شامل موشک های ضد هوایی استینگر، مهمات برای سامانه های توپخانه هیمارس و گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری و ۱۰۵ میلی متری و سایر مهمات است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا, بسته کمکی ۲۲۵ میلیون دلاری جدیدی به اوکراین اختصاص داد که شامل سامانه های موشکی برای تقویت پدافند هوایی و توپخانه ای می شود.

 بایدن روز پنجشنبه در جریان دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، این بسته نظامی را اعلام کرد.

زلنسکی این اظهارات بایدن را «خبر قوی» توصیف کرد، اما تاکید کرد آنچه اوکراین به آن نیاز دارد مجوز آمریکا برای شلیک موشک‌های دوربرد آمریکایی به اهداف در داخل خاک روسیه است.

خبر مرتبط
بمب‌های 500 پوندی بایدن در راه فلسطین/ هفته آینده زمان تحویل است

اقتصادنیوز: وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ارسال بمب‌های سنگین به وزن ۵۰۰ پوند به رژیم صهیونیستی را تائید کرده است.

سامانه موشکی پاتریوت که روز پنجشنبه از سوی بایدن اعلام شد، دومین سامانه ای است که آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده است و یکی از چندین بسته تسلیحاتی است که بایدن در این هفته در اجلاس ناتو اعلام کرده است.

بسته ۲۲۵ میلیون دلاری جدید آمریکا برای اوکراین همچنین شامل موشک های ضد هوایی استینگر، مهمات برای سامانه های توپخانه هیمارس و گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری و ۱۰۵ میلی متری و سایر مهمات است.

زلنسکی اواخر ماه گذشته خواستار دریافت سیستم‌های پاتریوت ساخت آمریکا شد و استدلال کرد که این سامانه‌ها به نیروهایش کمک خواهند کرد تا با نزدیک به ۳ هزار بمبی که به گفته او روسیه هر ماه به داخل اوکراین شلیک می‌کند، مبارزه کنند.

اعضای ناتو چهارشنبه بر حمایت خود از اوکراین تاکید کرده و وعده دادند کمک‌های بیشتری در اختیار کی‌یف قرار خواهند داد. آنها همچنین اعلام کردند که اوکراین در «مسیر برگشت‌ناپذیر» عضویت در ناتو قرار دارد.

سران ناتو همچنین روز پنجشنبه جلسه‌ای ۲ساعته با زلنسکی برگزار کردند.

این در حالی است که اعضای ناتو رویکردهای متفاوتی در مورد نحوه استفاده اوکراین از تسلیحات آنها روسیه دارند. برخی از این کشور صراحتا اعلام کرده‌اند که روسیه می‌تواند از سلاح‌های اهدایی آنها در حمله به اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

اما آمریکا سیاست متفاوتی اتخاذ کرده و گفته که اوکراین می‌تواند فقط به آن دسته از اهدافی در مرز روسیه حمله کند که از عملیات نظامی روس‌ها پشتیبانی می‌کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما