شناسهٔ خبر: 67630604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

دشمن با حمله به حجاب و عفاف تخریب انسجام ملی را هدف‌ گرفته است

امام جمعه قزوین گفت: دشمن می‌خواهد با ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی انسجام ملت را به هم بزند، خانواده‌ها را از هم گسسته کند و فساد و فحشا را در مویرگ‌های جامعه جاری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امشب _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ در جلسه شورای عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: دشمن می‌خواهد با ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی انسجام ملت را به هم بزند، خانواده‌ها را از هم گسسته کند و فساد و فحشاء را در مویرگ‌های جامعه جاری کند، بنابراین ما باید این معنا را جدی بگیریم.

وی افزود: حال فرقی نمی‌کند که این دولت، دولت شهید رئیسی باشد یا دولت آقای پزشکیان باشد، ما جدی‌تر از همیشه در میدان احیا و تقویت این امر مهم و مبارزه با هر شیطنتی که بخواهد این امر را تضعیف کند، خواهیم بود. باید در جلساتی که برگزار می‌کنیم رصد وظایف انجام شود و بگوییم تاکنون چه کارهای اثرگذاری انجام داده‌ایم و نوید می‌دهیم که چه باید کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر ضرورت خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های عفاف و حجاب گفت: در این جلسات باید خلاقیت و نوآوری ارائه دهیم، برای مثال فلان اداره بگوید ما کاری در راستای اعتلای عفاف و حجاب کرده‌ایم که در کشور کسی تاکنون این کار را نکرده است.

عابدینی افزود: ما این همه جمعیت فرهیخته، مؤمن و پای‌کار داریم، اگر هم‌افزایانه وارد کار شویم، باید در کشور حرف اول را بزنیم، امروز هم در کشور به لحاظ ظاهری در حوزه عفاف و حجاب جزو استان‌های برتر هستیم، باید کاری کنیم از نظر پشت‌صحنه‌های علمی و طرح و برنامه در حوزه عفاف و حجاب هم در کشور حرف جدی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید طرح و برنامه‌هایی که داریم را در این جلسات شفاف‌سازی کنیم تا آن را در بسته‌بندی‌های مورد پذیرش محافل علمی، معنوی و فرهنگی ارائه دهیم، باید این هنر، هماهنگی و هم‌افزایی را داشته باشیم که حرف‌هایمان را دسته‌بندی و بسته‌بندی کنیم، در ظرفیت‌های زیبا قرار دهیم و در سطح ملی نشان دهیم که ما حرف جدی برای گفتن داریم.

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه اگر در نیت‌مان بدحجاب‌ها، سست حجاب‌ها و حتی بی‌حجاب‌ها را دشمن ببینیم، اشتباه کرده‌ایم، گفت: اگر هم دنباله‌رو آنان باشیم، اشتباه کرده‌ایم، اما اگر آن‌ها را فرزندان خود، دختران و خواهران خود بدانیم و آن‌ها بفهمند که ما با تمام دلسوزی ناصح و خیرخواه آن‌ها هستیم، حرفمان برای آنان دلنشین و اثرگذار خواهد شد.

عابدینی اضافه کرد: اگر خدای ناخواسته جنگ بین باحجاب و بدحجاب رخ دهد، این دقیقاً همان چیزی است که طراحان سازمان سیا و موساد به دنبال آن هستند. گفته می‌شود هیئت‌های ما نباید سکولار باشند، هیئت سکولار یعنی آن هیئتی که برای امام حسین (ع) سینه می‌زنند، اما برای یزیدهای زمانه یعنی صهیونیست‌ها و برای قتل عام مردم بی‌گناه غزه غیرتی نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه حجاب سکولار نداریم، ادامه داد: حجاب ما ممکن است در یک زمانی تبدیل به عرصه سیاست و حضور مقاومتی در عرصه مصالح ایمان، انسان و مستضعفان شود، ما این گونه به حجاب و عفاف می‌نگریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت‌های معنوی محرم و صفر، ماه مبارک رمضان، قرآن، اهل بیت (ع) و عِرق دینی مردم در حوزه حجاب گفت: همان بدحجاب‌ها را هم ما در مجالس اباعبدالله (ع) و شب‌های احیا می‌بینیم، ما باید از این فرصت‌ها برای حجاب و عفاف حوزه بانوان و آقایان استفاده کنیم.

عابدینی افزود: اگر در بی‌حجابی یک رفتاری از خودمان نشان دادیم، گویا با دشمنان اباعبدالله (ع) بیعت کرده‌ایم، در حالی که امام حسین (ع) در پاسخ به حاکم مدینه مبنی بر بیعت با یزید فرمود هر کس از جنس من است با آن کسانی که از جنس یزید هستند بیعت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: حال این بیعت ممکن است در پوشش، گویش، زبان، موضع‌گیری‌های سیاسی و چراغ سبز نشان دادن به آمریکا و دشمنان قسم خورده ملت‌ها باشد، امام حسین (ع) در همه این موارد به ما می‌گوید اگر مدعی بودید هم‌جنس من هستید، چرا با مثل یزید بیعت کردید؟

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این‌ها همه نشان می‌دهد ما باید از فرصت‌های معنوی، محرم، صفر، قرآن، محافل، نمازهای جمعه و جماعت و مساجد برای پیشبرد هدف مشترکی که داریم، استفاده کنیم.

عابدینی با ذکر اینکه باید در بحث برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری یک شاکله منسجم داشته باشیم، اضافه کرد: باید بیاییم این ساختار را ایجاد کنیم، باید ساختاری درست کنیم که آن ساختار نظام‌مند، حساب شده و مهندسی شده کار را پیش ببرد تا ما بتوانیم در مسابقه بین استان‌ها از همه جا پیشی بگیریم.

نظر شما