شناسهٔ خبر: 67630594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کاخ سفید: از دیدار نخست وزیر مجارستان با ترامپ مطلع نیستیم

خبرگزاری ایرنا

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: کاخ سفید

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: "من مستقیماً از کسی در مورد این جلسه نشنیده ام. من به طور غیرمستقیم در مورد آن شنیده ام. "

نشست مورد انتظار پس از سفر‌های اخیر نخست وزیر مجارستان به چین و روسیه به عنوان بخشی از "ماموریت صلح" بر سر درگیری جاری در اوکراین است که مورد حمایت کی یف نیست و برخی از مقامات اروپایی را خشمگین کرده است.

سالیوان در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است تلاش‌های اوربان و رئیس‌جمهور سابق آمریکا هماهنگ شده است یا خیر، از گمانه‌زنی خودداری کرد و تلاش‌های «جعلی» برای صلح را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

مشاور امنیت ملی بایدن گفت: «مطمئناً این دیدار با اوکراینی‌ها هماهنگ نیست. آن‌ها نشان داده‌اند که نسبت به هرگونه تلاشی برای مذاکره برای نوعی صلح جعلی با روسیه بدون اینکه اوکراینی‌ها در مرکز این تلاش‌ها قرار داشته باشند، مخالف هستند و موضع دولت جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا این است که اوکراین باید در این امور حضور داشته باشد. بنابراین، هر ماجراجویی که بدون رضایت یا حمایت اوکراین انجام می‌شود، با سیاست خارجی آمریکا سازگار نیست.»

به گفته یکی از مقامات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، امشب با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ در پالم بیچ دیدار خواهد کرد.

نظر شما