شناسهٔ خبر: 67630494 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

نیازمند همدلی و هم افزایی و برنامه مشترک حوزه و دانشگاه هستیم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز نظام و جامعه ما شرایطی دارد که نیازمند همدلی و هم افزایی و پیگیری مستمر برنامه مشترک حوزه و دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عرفانی در جلسه مشترک بین حوزه و دانشگاه بین المللی امام خمینی با موضوع اتحاد حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام گفت: از نگاه حوزه فضایی که محصولات دانش اعتقادی، فرهنگی و معارف آسمانی می تواند در آن جای بگیرد در مرحله اول دانشگاه ها و جامعه نخبگانی هستند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین افزود: آثار حوزه به عنوان یک محصول تأثیر گذار باید اول در نهادهایی مثل دانشگاه و جامعه نخبگانی بنشیند و از طریق این نهادهای مقدس در بدنه جامعه اجتماعی در جای جای کشورمان یا حتی فراکشوری گسترش پیدا کند.

وی افزود: حضرت امام خمینی با آن نگاه کلان و دور اندیشانه و دقیق در اوایل انقلاب وحدت بین حوزه و دانشگاه را به عنوان یک ضرورت و دغدغه اساسی و تأثیرگذار در نظام اسلامی و جامعه دینی تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی تصریح کرد: این نگاه به صورت عملیاتی جامع هنوز هم که هنوز است با همه تأکیداتی که مقام معظم رهبری در ادامه هدایت و ولایت جامعه داشتند آنطور که باید و شاید محقق نشده است، اگر این وحدت کامل و جامع دیده می شد و با برنامه پیش می رفتند خیلی از خسارات متوجه ما و نسل و جامعه ما نمی شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اذعان داشت: ما اگر بتوانیم یک برنامه ای مشترک با اندیشه ای اصیل و همینطور ویژه برنامه‌های مؤثر و کارساز داشته باشیم قطعاً می تواند یک حرکت جدید و ویژه ای را رقم بزند.

وی اظهار کرد: ظرفیت دو نهاد خیلی بیشتر از این حرف هاست هم در تولید دانش و هم آینده پژوهی استانی و فرا استانی که می توانیم آن را به یک نقطه مطلوب برسانیم پس ما باید این ظرفیت و شرایط را فراهم کنیم.

دبیر شورای حوزه علمیه تأکید کرد: امروز نظام و جامعه ما شرایطی دارد که نیازمند هم دلی و هم افزایی و پیگیری مستمر برنامه مشترک حوزه و دانشگاه است و باید ظرفیت ها را در کنار هم بیاوریم که از دل آن یک جهش و حرکت قابل و شایسته استان ما باشد و همچنین در خور دانشجویان دانشگاه بین الملل با ملیت ها و اقوام مختلف باشد که بتوانند در سرزمین و ملیت خود تأثیر آسمانی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما