شناسهٔ خبر: 67630368 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آموزش ثبت نام و خرید خودروهای وارداتی (تیر 1403)

صاحب‌خبر -

اخیرا امکان خرید خودروهای وارداتی برای متقاضیان جدید فراهم شده و در این مطلب به آموزش ثبت نام خودرو و وکالتی کردن حساب می‌پردازیم.

اگر پیگیر اخبار خودرو از گجت نیوز بوده باشید، می‌دانید که ساعاتی پیش از تمدید مهلت وکالتی کردن حساب برای خرید خودروهای وارداتی خبر دادیم. با توجه به همین مهم، در مطلب پیش رو قصد داریم به آموزش گام به گام فرآیند ثبت نام و خرید خودروهای وارداتی بپردازیم.

آموزش خرید خودروهای وارداتی

دور جدید عرضه خودروهای وارداتی با تنوع قابل قبول و عرضه 36 مدل خودرو توسط واردکنندگان مختلف از 19 تیر 1403 در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی آغاز شده است.

در این مرحله نیز متقاضیان خرید خودروهای وارداتی ابتدا بایستی نسبت به افتتاح یک حساب وکالتی در بانک‌های منتخب و بلوکه کردن مبلغ 500 میلیون تومان در آن اقدام کنند تا امکان ثبت نام و خرید خودرو را داشته باشند.

حساب وکالتی، نوعی از حساب بانکی است که در آن فرد ایجاد کننده حساب، به بانک وکالت می‌دهد تا مبلغی مشخص را در جریان معامله به حساب شرکت یا سازمانی مشخص واریز کند.

ونوسیا v-online یکی از خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه ونوسیا v-online یکی از خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه

در حساب‌های بانکی معمولی اساسا امکان مسدودسازی پول وجود ندارد اما با حساب وکالتی شما می‌توانید ضمن بلوکه کردن پول، مشخص کنید که چه سازمان یا شرکتی امکان برداشت وجه از حساب را داشته باشد.

اما فرآیند ثبت‌ نام و انتخاب خودرو از طریق سامانه یکپارچه را می‌توان به طور کلی در چهار مرحله خلاصه کرد:

  1. در گام نخست و بنابر شرحی که ارائه شد، متقاضی بایستی نسبت به افتتاح یک حساب وکالتی نزد بانک‌های اعلام شده در سامانه یکپارچه اقدام کند.
  2. در گام دوم، متقاضی باید مبلغ 500 میلیون تومان را به عنوان وجه اعتبار در حساب وکالتی خود بلوکه کند.
  3. در گام سوم، فرد باید با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه خودرو به آدرس saleauto.ir، فرآیند ثبت نام را انجام دهد.
  4. در گام چهارم و بعد از انتشار آگهی‌های عرضه خودرو توسط شرکت‌های وارد و عرضه‌کننده خودرو، متقاضی می‌تواند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه، اولویت‌های مدنظر خود را انتخاب کند.

در نهایت، بعد از پایان مهلت انتخاب اولویت‌ها، پردازش نهایی توسط سامانه جهت تخصیص خودرو به متقاضیان بر اساس اولویت‌های انتخابی انجام خواهد شد و نتیجه نهایی آن اعلام می‌شود. جزئیات فرآیند تکمیل وجه و دریافت خودرو نیز با بخشنامه‌های تکمیلی عرضه‌کنندگان به اطلاع افراد خواهد رسید.

از جمله خودروهای وارداتی عرضه شده در دور جدید عرضه خودروهای وارداتی می‌توان به جی ای سی امپو و جی ای سی امکو اشاره کرد. لیست کامل خودروهای این مرحله از فروش خودروهای وارداتی را نیز می‌توانید در مطلب لیست و قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط:
همچنین بخوانید:
معرفی مزدا EZ-6؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت سدان ژاپنی وارداتی جدید بازار ایران شرایط فروش سه خودرو GAC برای متقاضیان جدید سامانه خودروهای وارداتی قیمت نهایی اکستریم VX، شاسی بلند لوکس مدیران خودرو اعلام شد شرایط فروش جتا VS7 و جتا VS5 در سامانه وارداتی ها اعلام شد + قیمت

نظر شما