شناسهٔ خبر: 67629385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: راه اندازی بازارچه مرزی چیلات زمینه ساز رونق اقتصادی ایلام است+ فیلم

ایلام ایرنا- نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی بازارچه مرزی چیلات در دهلران می تواند گشایش بسیار خوب اقتصادی برای مردم شهرستان های حوزه انتخابیه و استان به همراه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،" اسدالله چراغی" روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق در شهر مرزی مهران، با اشاره با فراهم شدن زیرساخت ها و امکانات لازم برای تردد زوار اربعین حسینی از استان ایلام، اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی از سوی مسئولان ۲ طرف برای ایجاد شرایط لازم به منظور تسهیل تردد زوار گرفته شد.

وی با بیان اینکه در حاشیه این جلسه در دیدار با وزیر کشور مقرر شد که در اولین فرصت در کشور عراق به منظور پیگیری راه اندازی بازارچه مرزی چیلات حضور پیدا کنیم، افزود: راه اندازی این بازارچه می تواند گشایش بسیار خوبی برای مردم شهرستان های حوزه انتخابیه باشد و زمینه کسب و کار و رونق اقتصادی را در منطقه فراهم کند.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان دهلران با ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از نقاط اصلی برای تردد به این کشور است، یادآور شد: حوزه جنوب استان ایلام سرشار از منابع برای رونق اقتصادی و تهیه منابع صادراتی است و با افتتاح تونل بزرگ کبیرکوه می توان از مسیر مناسب تری بازار خوزستان، لرستان و اصفهان را به مرز چیلات و کشور عراق وصل کرد.

چراغی با اشاره به پیگیری های انجام شده در راستای پرداخت مطالبات گندمکاران شهرستان های دهلران، آبدانان و بدره، افزود: انتظار می رود ظرف هفته آینده بخش از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شود.

وی با تاکید بر توجه به گفتمان مسئولان استان در راستای معرفی و شناساندن ظرفیت های ایلام، اضافه کرد: با توجه به وجود ذخایر و منابع نفت و گاز این منطقه، لازم است اعتبارات مسئولیت های اجتماعی حوزه نفت و گاز برای توسعه استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق به منظور هماهنگی و تعامل بیشتر مسولان ۲ طرف در راستای برگزاری باشکوه اربعین حسینی در سال جلسات ساختمان اربعین شهر مرزی مهران برگزار شد.

"چیلات" از جمله نقاط مرزی شهرستان دهلران در فاصله کمتر از ۴۰ کیلومتری با مرکز این شهرستان است.

نظر شما