شناسهٔ خبر: 67629240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بخشایش اردستانی:

شرکت رییس مجلس در اجلاس کشورهای عضو بریکس خوب و سازنده است

صاحب‌خبر -
شرکت رییس مجلس در اجلاس کشورهای عضو بریکس خوب و سازنده است
خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت عضویت ایران در بریکس گفت: سفر رییس مجلس به روسیه و شرکت در اجلاس کشورهای عضو بریکس خوب وسازنده است.

احمد بخشایش اردستانی با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس در کشور روسیه و حضور رئیس مجلس در این مراسم، گفت : کشور های عضو بریکس می توانند برای توسعه تجارت با ایجاد پول جدید ارزش دلار را کاهش دهند اما این وضعیت نیازمند عزم جدی این کشورها است البته دلار به دلیل اینکه پشتوانه بانک جهانی است قدرت دارد اما می توان با درنظر گرفتن تمهیداتی ارزش آن را در مبادلات کاهش داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سفر رییس مجلس به روسیه و شرکت در اجلاس کشورهای عضو بریکس خوب وسازنده است چراکه با توجه به تحریم های کشورهای غربی علیه کشورمان می توان با توسعه مناسبات با شرق و سایر کشور از جمله روسیه، چین و هند مشکلات اقتصادی کشور مرتفع کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه بریکس ماهیتی اقتصادی و امنیتی دارد، می تواند مشکلات کشور را در حوزه تجارت جهانی حل کند از طرفی نیز حضور ایران در این گونه مجامع، به طرف های غربی می فهماند که با تحریم، ایران به دنبال توسعه مناسبات با شرق خواهد رفت.
بخشایش یادآور شد: امیدواریم که کشورهای غربی به دنبال تعامل با دولت جدید ایران باشند تا توازن برقرار شود./
پایان پیام

نظر شما