شناسهٔ خبر: 67629068 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

لزوم اختصاص مکان مناسب برای ستاد امر به معروف گیلان - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشت- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر لزوم اختصاص مکان مناسب برای ستاد امر به معروف گیلان تاکید کرد و گفت:وظیفه دولت و نظام اسلامی فراهم کردن بستر برای تحقق ساختار ستاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی عصر پنجشنبه در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین (ع) بود، اظهار کرد: این فریضه مهم از آموزه‌های قرآن و روایات و از مهمترین بحث‌ها است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه جامعه موفق، جامعه‌ای است که در آن امر به معروف و نهی از منکر باشد، افزود: در روایات آمده اگر این فریضه ترک شود، اشرار بر جامعه حاکم می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر امر به معروف درست انجام نشود، زمینه برای گناه فراهم شده و منکر جای خود را به معروف و معروف جایش را به منکر می‌دهد. این جامعه بدترین و فاسدترین جامعه خواهد بود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه سمت و جایگاهی که در نظام جمهوری اسلامی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده، از هر جهاتی اهمیت دارد، گفت: همه شهرستان‌های استان، باید سخت‌افزار این موضوع را داشته باشند و استاندار و فرماندار برای شکل‌گیری ساختار این ستاد، تمهید لازم را فراهم کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، وجود یک مکان مناسب برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را ضروری خواند و گفت: نباید به گونه‌ای باشد که برخی دستگاه و سازمان‌ها مکان‌های فراوانی داشته باشند ولی ستادی مثل احیای امر به معروف که در ساختار تعریف شده، مکان مشخصی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت و نظام اسلامی این است که بستر را برای تحقق ساختار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فراهم کنند، گفت: همه ستادها به لحاظ داشتن مکان، نباید مشکل داشته باشند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به دوران حضور خود در کرج به عنوان امام جمعه این شهر، گفت: در دوران حضور در کرج، اهتمام ویژه‌ای به شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشتم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به گزارش دبیر ستاد در خصوص تشکیل ۷۹۵ شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این شوراها در اصناف و دیگر بخش‌ها، به صورت کمی توسعه پیدا کرده است.

آیت‌الله رمضانی به بخش ترویج امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کرد: در این بخش از هر امکانی باید برای آموزش استفاده شود. نشست‌های امر به معروف و نهی از منکر با کمک ائمه جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان‌ها تعریف شود. در هر شهرستان سالانه حداقل ۳۰ تا ۴۰ نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شود.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد مچ‌گیری نیست

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه باید بدانند که ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد مچ‌گیری نیست بلکه دست‌گیری است، افزود: تشکیل این ستاد در راستای اهداف نظام است. در مکان‌هایی که معروف‌ها رونق پیدا کرده باید تشویق صورت گیرد و در جاهایی که منکرها در حال افزایش است، تذکر و هشدار داده شود.

وی جدی گرفتن امر به معروف و نهی از منکر را به نفع مردم و نظام دانست و گفت: امر به معروف نهی از منکر یک گفتمان ارتقا، ترقی و تعالی در سطح کشور است که باید با ادبیات و زبان جذاب و گیرا تبیین شود.

آیت‌الله رمضانی افزود: برای تبیین گفتمان امر به معروف و نهی از منکر باید از اساتید دانشگاه، نخبگان و روحانیت استفاده شود و این مورد به صورت جدی پیگیری شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به بخش نظارت بر دستگاه‌های اجرایی اشاره و تاکید کرد: در بخش‌های دولتی، دولتی و خصوصی، باید معروف و منکرهای اجتماعی احصاء شده و مورد بررسی دقیق قرار گیرد. مثلاً برخورد تند با ارباب رجوع، اختلاس، حقوق‌های نجومی، خیانت به بیت المال و … جز منکرهای اجتماعی و اقتصادی است.

وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد سامانه برای دریافت، تهیه و درج مقالات با موضوع منکر و معروف‌های اجتماعی، گفت: افزایش معنویت در جامعه جز معروف‌های اجتماعی و خرافه گرایی، اشعار نامتعارف مداحان برای ائمه اطهار (ع) نمونه‌ای از منکرهای اجتماعی و دینی است. آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: منکرهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … باید احصاء شود و به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای برگزاری جلسات گفت‌وگو محور با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و اظهار کرد: لازمه نظارت این است که ابتدا معروف و منکرهای اجتماعی برای ما مشخص باشد، بعد در ادارات نظارت کنیم که چه میزان مصداق‌ها در حال انجام است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه خدمت کردن برای مردم عبادت است و باید این موارد آموزش داده شود، اظهار کرد: مردم ما برای انقلاب از جان و مال خود گذشتند، کمک‌های هزار کامیونی مردم گیلان به جبهه‌های دفاع مقدس و وجود مادران سه و چهار شهید نمونه‌ای از این مدعا است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه هنر مسئولین باید اقناع‌سازی باشد و همین مورد رمز موفقیت است، تصریح کرد: مسئولین افتخار خدمت گذاری به مردم را باید احساس کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت قوه قضائیه و دستگاه‌های مرتبط از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: همه مسئولین در این زمینه باید به وظیفه خود عمل کنند.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: نظام اسلامی برای هر کدام از احکام الهی، فلسفه دارد و فلسفه حجاب نیز مصونیت اجتماع از فساد است. در جامعه غرب هر جایی اختلاط بوده، فساد به وجود آمده است.

سیره و اعتقاد امام خمینی (ره) مخالفت با هنجارشکنی اجتماعی بود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه سرویس‌های امنیتی دنیا اعتقاد دارند که برای تغییر نظام نیاز به استحاله فرهنگی است، تصریح کرد: استحاله فرهنگی، حدود ۸۰۰ سال حکومت اسلامی در اسپانیا را از بین برد. همین حالا نیز آثاری از آن دوران و مساجد بزرگ ۴ هزار متری با زیباترین معماری اسلامی در اسپانیا وجود دارد.

وی در ادامه سخنانش، با بیان اینکه سیره و اعتقاد امام خمینی (ره) مخالفت با فساد و برهنگی و هنجارشکنی اجتماعی بود، گفت: اینکه عده‌ای نقشه دشمن برای مردان و زنان باغیرت ایرانی را در جامعه پیاده کنند تا برهنگی و ولنگاری رواج یابد، قابل پذیرش نیست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: احکام اسلام، احکام عقلی و فطری است و به همین دلیل وقتی اسلام وارد ایران شد، جنگ و خونریزی نداشتیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، آموزش و تبیین موضوع حجاب در مدارس را مهم دانست و گفت: باید نیروهایی پرورش دهیم تا به دانش آموزان در مدارس، آموزش دهند. باید نخبگان را همراه کنیم و با آنها جلسه داشته باشیم.

وی بیان کرد: هدف تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، دستگیری نسبت به آحاد جامعه و مصونیت از آسیب‌های اجتماعی است.

آیت‌الله رمضانی در پایان سخنان خود، ضمن تاکید نسبت به ایجاد موزه مفاخر گیلان، این استان را دارای سابقه کهن با مفاخر بزرگ در حوزه دینی و علمی دانست و گفت: می‌رازی شفتی، میرزا کوچک جنگلی، کوشیار گیلانی، پروفسور سمیعی، آیت‌الله بهجت، آیت‌الله خمامی و … نمونه‌ای از این مفاخر هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در موضوع حجاب باید دوطرفه با مردم صحبت شود، گفت: نگاه ما نسبت به حجاب باید جامع و همراه با فرهنگ‌سازی باشد.

نظر شما