شناسهٔ خبر: 67628872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

نقشه راه اقتصاد دانش بنیان استان تدوین می شود

استاندار لرستان: استاندار لرستان گفت: نقشه راه اقتصاد دانش بنیان استان تدوین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت روز پنجشنبه بیست و یکم تیرماه در نشست هم اندیشی با فناوران استان، عنوان کرد: برای تدوین نقشه راه اقتصاد دانش بنیان استان می بایست بر اساس ظرفیت های موجود در استان از جمله نیروی انسانی و مواد خام و داشته های استان با محورین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس پارک علم و فناوری استان برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان یکی از اولویت های مهم استان، اظهار کرد: اشتغال در نتیجه ی تبدیل ظرفیت های اقتصادی به قابلیت و قدرت حاصل می شود و در این راه باید سهم اقتصاد دانش بنیان در استان ویژه باشد.

استاندار لرستان تصریح کرد: تجمیع محصولات تولیدی و ایجاد بازار پردرآمد با اقتصاد دانش بنیان منجر به اشتغال، کاهش بیکاری و تولید ثروت در استان می شود که همان مسیر توسعه است.

شفقت تأکید کرد: الزامات دسترسی به نقشه راه اقتصاد دانش بنیان استان نیز باید مشخص شود.

وی گفت: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند نهایتا تا سوم مرداد ماه آینده نقش دستگاه تحت مدیریت خود در توسعه ی شرکت های دانش بنیان و فناوری را تدوین و به دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ارسال کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: تمامی مدیران باید در این خصوص اقدام کنند و حتی اگر نمی توانند نقشی در کمک به فناوری داشته باشند باید کتبا اعلام کنند.

شفقت افزود: سازمان برنامه و بودجه می بایست برنامه ی خود برای حمایت از تولید دانش بنیان را تدوین و اعلام کند.

وی همچنین بر پیگیری و رفع مشکلات شرکت های تولیدی دانش بنیان تأکید کرد و گفت: متولیان شرکت های دانش بنیان انتظارات و مطالبات خود را از طریق پارک علم و فناوری اعلام کنند تا در کارگروه های تخصصی با حضور مدیران دستگاه های ذیربط پیگیری و مرتفع شوند.

استاندار لرستان گفت: ظرفیت شرکت های دانش بنیان فعال استان به دستگاه های اجرایی معرفی شوند تا دستگاه ها بتوانند بخشی از نیازهای خود را از این شرکت ها تأمین کنند.

شفقت در پایان ابراز کرد: استان لرستان یک استان مستعد است و می بایست با کمک جوانان تحصیل کرده استعداد های آن شکوفا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما