شناسهٔ خبر: 67628173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خبر داد؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خبر داد؛

ریزش ساختمان دو طبقه در مجاورت ملک گودبرداری شده در یافت‌آباد ریزش ساختمان دو طبقه در مجاورت ملک گودبرداری شده در یافت‌آباد

ملکی با اشاره به فرو ریختن ساختمانی دو طبقه در محله یافت آباد در ظهر امروز، گفت: این مسئله اهمیت نظارت بر مرحله حساس گودبرداری و به ویژه مقاوم سازی و ایمن‌سازی دیواره‌های گود را بیشتر می‌کند.

صاحب‌خبر -

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: ساعت ۱۱ و ۱۶ دقیقه ظهر امروز، یک حادثه آوار ساختمان در مجاورت ملک گودبرداری شده به آدرس یافت آباد خیابان مهتدی خیابان محمودی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. 

وی افزود: آتش‌نشانان طی پنج دقیقه به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند که محل حادثه یک ساختمان دو طبقه مسکونی در ضلع جنوبی یک ملک به وسعت حدود ۲۵۰ متر بود که به عمق تقریبی شش متر گودبرداری شده بود. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه ساعتی قبل از تخریب ساختمان، ساکنان از صدای ناشی از شکستن شیشه‌ها و دیوار‌ها متوجه خطر شده و بلافاصله ساختمان را ترک کرده بودند.

ملکی گفت: دقایقی بعد نیمی از ساختمان دو طبقه کاملاً تخریب و داخل گودبرداری ریخت. اما خوشبختانه به کارگران محل گودبرداری نیز آسیبی نرسید.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از بررسی و اطمینان از حضور کسی در زیر آوار و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم، محل را تحویل مالکان و عوامل شهرداری داده و به ایستگاه بازگشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: بار‌ها شاهد ریزش ساختمان در مجاورت محل گودبرداری و یا تخریب دیواره‌های گودبرداری بوده‌ایم که باعث مصدومیت افراد و یا حتی تلفات جانی شده است. این مسئله اهمیت نظارت بر مرحله حساس گودبرداری و به ویژه مقاوم سازی و ایمن سازی دیواره‌های گود را بیشتر می‌کند.

ملکی گفت: هرچه عمق گودبرداری بیشتر باشد و یا ساختمان‌های اطراف، بلند مرتبه یا قدیمی و فرسوده باشند ایمنی دیواره‌های گودبرداری مهمتر می‌شود.

نظر شما