شناسهٔ خبر: 67628152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بزرگترین پهپاد ایرانی رونمایی شد

صاحب‌خبر -

پهپاد غزه که به عنوان بزرگ‌ترین پهپاد ایرانی شناخته‌ می‌شود، رونمایی شد. این پهپاد دارای 21 متر طول و 500 کیلوگرم توان حمل محموله است.

پهپاد غره نسبت به سری قبلی خود، یعنی شاهد ۱۲۹ دارای تفاوت‌های بسیاری است. طراحان و مهندسین در این پهپاد به جای پیستونی و دورانی معمول از موتور توربوپراپ استفاده کرده‌اند که این موضوع منجر به راندمان بهتر در ارتفاعات بالاتر نسبت به دیگر پهپادهای ایرانی شده است.

غزه، بزرگترین پهپاد ایرانی

بزرگترین پهپاد ایرانی رونمایی شد بزرگترین پهپاد ایرانی رونمایی شد

مطابق با آخرین اخبار نظامی ایران، پهپاد غزه که شامل 21 متر طول بال است، می‌تواند 35 ساعت مداوم در حال پرواز باشد، همچنین این مدل دارای سقف پروازی 35 هزار پایی و بیشینه سرعت پروازی 350 کیلومتر بر ساعتی است که توان حمل محموله تا 500 کیلوگرم را دارد.

سری پیشین پهپاد غزه، تنها می‌توانست به مدت 24 ساعت بر روی آسمان به پرواز درآید. افزایش بازه زمانی پرواز این پهپاد ایرانی، می‌تواند در زمینه‌هایی چون: حملات سنگین نظامی، رخدادهای طبیعی و نجات جان انسان‌ها کمک کننده باشد.

از دیگر مشخصات فنی این پهپاد نظامی می‌توان به توان حمل 13 بمب و قرارگیری آن‌ها بر روی بال‌های این پهپاد اشاره کرد. همچنین در مواقعی که نیازمند به حمل محموله‌های جنگ الکترونیکی است، می‌تواند با استفاده از رادار نصب شده، یک محفظه خشاب چرخان بمب را نیز حمل کند.

مهم‌ترین ویژگی پهپاد غزه، پشتیبانی از رادار تصویربرداری SAR است. این پهپاد علاوه بر توان قرارگیری در موقعیت‌های نظامی، می‌تواند به نقشه برداری از سطح زمین نیز بپردازد.

رادارهای SAR با استفاده از تاباندن امواج رادیویی در سطح موج و فرکانس بالا، تصویربرداری از سطح زمین و نقشه برداری از آن را آسان می‌‌کنند.

غزه با استفاده از سامانه الکترواپتیکی، توان تصویر برداری و مخابره آن را در طیف‌های مختلف دارد اما آنچه موجب تمایز بخشی این نمونه با دیگر نمونه‌ها شده، پهنای برد این پهپاد است. این پرنده هدایت‌پذیر با برد 7 هزار کیلومتری، توان محاسبه بالایی را از آن خود کرده است.

پیشینه خبر:
ایرباس از پهپاد بدون سرنشین و پیشرفته وینگمن رونمایی کرد + تصاویر قدرت‌نمایی پهپادهای ترکیه ای با محافظت از آسمان ۴۰ کشور جهان!

برچسب‌ها:

نظر شما