شناسهٔ خبر: 67627977 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۳۸ هزار و ۳۴۵ شهید، نتیجه ۲۷۹ روز جنایت در غزه

مریم مینایی

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار کلی شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر به ۳۸ هزار و ۳۴۵ شهید رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین امروز - پنجشنبه - از جنایت رژیم صهیونیستی در ارتکاب ۲ قتل عام جدید در نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که درنتیجه این جنایت‌ها ۵۰ فلسطینی شهید و ۵۴ تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین اعلام کرد در حملات ۲۴ ساعت گذشته به نوار غزه ۵۰ فلسطینی شهید و ۵۴ نفر نیز زخمی شدند و با شهادت این افراد، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۸۳۴۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۸۲۹۵ نفر رسید.

هزاران نفر همچنان مفقود و زیر آوار هستند و تیم‌های امدادرسانی تاکنون موفق به خارج کردن آنها نشده‌اند. بخش عمده شهدای این جنگ زنان و کودکان هستند به گونه‌ای که طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکنون بیش از ۲۶ هزار زن و کودک در این جنگ به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان برای دهمین ماه، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد. رژیم اشغالگر پس از آنکه گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه را که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد، بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

انتهای پیام

نظر شما