شناسهٔ خبر: 67627772 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف مطرح کرد؛

بودجه ستاد امر به معروف برابر قرارداد یک فوتبالیست است

دبیر ستاد امر به معروف کشور گفت: کل بودجه‌ای که ستاد سال گذشته از دولت گرفته بود، شاید به اندازه قرارداد یک فوتبالیست باشد. در حالی که ما ۳۱ استان، ۴۶۰ شهرستان و ۹۶۰ شهر داریم.

صاحب‌خبر -
به گزارش صراط به نقل از  تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف کشور، با حضور در برنامه جهان‌آرا که با عنوان «جان فدا کردن پی احیای دین پیمان اوست» و به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، به طرح نکاتی درباره امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

دبیر ستاد امر به معروف کشور ضمن تبیین احیای دین به مثابه هدف قیام امام حسین (ع) گفت: دولت کریمه، هدف نهایی امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) بود که توسط امام عصر(عج) محقق خواهد شد. امام حسین(ع) برای مصادیق امر به معروف و نهی از منکر قیام نکرد، بلکه خطر انحراف در اصول دین الهی را احساس کرد و با این هدف گام به میدان گذاشت که به مردم بفهماند خداوند باید به وسیله نماینده خود در جامعه حکومت کند.

او تصریح کرد: نماینده خدا اهل رانت و رفیق‌بازی و دروغ نیست. امروز هم اگر افرادی با رویکرد یزیدی در جهان به قدرت رسیده‌اند، وظیفه ما همان کاری است که امام حسین(ع) کرد. کافی است جنایاتی که امروز در غزه رخ می‌دهد را ببینیم. قطعا کسانی که چنین جنایت‌هایی را رقم می‌زنند، شایسته اداره دنیا نیستند.

دبیر ستاد امر به معروف در رابطه با معنای مطالبه‌گری که از اولویت‌های این ستاد است، گفت: بین طلبکار بودن و مطالبه‌گری فرق است؛ شاید ما همیشه از نظام و حکومت طلبکار باشیم، ولی مطالبه‌گری مسئله‌ای است که نفع آن به جامعه می‌رسد و امر به معروف و نهی از منکر هم در همین راستا تعریف می‌شود.

طاهری در پاسخ به پرسشی درباره اقتصاد غربی، تصریح کرد: بسیاری از تحصیل‌کردگان ما در فضای توسعه‌محور درس خوانده‌اند و می‌خواهند در جامعه علوی آن را پیاده کنند که این دو امر با هم سازگار نیستند؛ زیرا در اسلام عدالت مقدم بر توسعه به هر قیمتی است.

 

جایگاه قرآن در هیئت‌ها ارتقا پیدا می‌کند

 

او همچنین در رابطه با توجه به حرف مردم، گفت: اگر حرف مردم را نشنویم، با کوچک‌ترین مسئله‌ای مردم را کف خیابان خواهیم دید. اگر مسئولان هم مثل ضعیف‌ترین مردم زندگی کنند، آن وقت شاهد چنین چیزهایی در جامعه نخواهیم بود. اسلام در همه امور مدیریتی، چنین دستوری دارد. البته لازم به ذکر است که برخی هم بیش از حد سیاه‌نمایی می‌کنند، هر چند مشکلات زیادی هم وجود دارد.

دبیر ستاد امر به معروف به تربیت مدیران تراز انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: واقعیت این است که مدیران تراز انقلاب در کشور کم هستند و مدیر تراز انقلاب یعنی کسی که بداند به خاطر مسئولیتش فردای قیامت باید پاسخگوی خداوند باشد؛ اما برخی مدیران تا می‌آیند شروع می‌کنند به آوردن هم فکران خودشان.

طاهری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هفده سازمان و نهاد دور هم می‌نشینند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دبیرخانه آن است، عنوان کرد: البته در برخی دولت‌ها تعداد جلسات آن کمتر و در برخی بیشتر بوده است؛ در دولت شهید رئیسی و طی یک سال گذشته سه بار جلسه داشتیم که بی نظیر بود. وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که اخیرا انجام شده، تدوین سند جامع امر به معروف و نهی از منکر است.

او در تبیین یکی از کارهای عملی این ستاد، نمونه‌ای را ذکر کرد: خبر رسیده بود یک درمانگاه دندانپزشکی وسایل یک بار مصرف را ده بار استفاده می‌کرد و بقیه را می‌فروخت؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایستاد تا هم آن کسی که سوت‌زنی کرده بود و اخراجش کرده بودند به سر کار برگردد و هم جلوی این کار گرفته شود؛ شیوه کار ما هم این است که وکیل بگیریم و کار را از طریق قوه قضائیه پیگیری کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف کشوردر رابطه با مسئله حجاب و عفاف با بیان اینکه وظیفه پلیس بازداشت است ولی سؤال این است که چرا در مقوله عفاف و حجاب اجازه داده‌ایم که کار به پلیس بکشد، خاطرنشان کرد: در زمینه تقسیم بودجه این مسئله حرف داریم و سؤالمان هم این است که دستگاه‌ها در زمینه حجاب چقدر هزینه کرده‌اند و چه تأثیری داشته‌اند؟ کل بودجه‌ای که ستاد سال گذشته از دولت گرفته بود، شاید به اندازه قرارداد یک فوتبالیست باشد. در حالی که ما 31 استان، 460 شهرستان و 960 شهر داریم.

او ادامه داد: نمود حجاب، پررنگ‌تر از بسیاری مسائل دیگر است؛ ضمن اینکه دشمن پشت بی‌حجابی آمده و همین مسئله، اهمیت آن را بیشتر کرده است. خواست بخشی از جامعه، حضور زنان در ورزشگاه‌ها بود که در نهایت محقق شد، بخش زیادی هم در ایران هستند که می‌خواهند با حجاب باشند، توسط پزشک همجنس معاینه شوند و مسائلی از این دست که باید به آن توجه شود.

 

نظر شما