شناسهٔ خبر: 67627741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استانداردسازی مراکز اقامتی کیش پس از ۱۰ سال آغاز شد

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی در این جزیره پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، مهدی ادیبان پنجشنبه در آغاز طرح خودارزیابی و استانداردسازی مراکز اقامتی در جزیره کیش اظهار داشت: متاسفانه طی 10 ساله گذشته غفلت از مقوله نظارت و استانداردسازی مراکز اقامتی موجب کاهش کیفیت خدمات گردشگری در این جزیره شده بود.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای حوزه گردشگری در رشد و توسعه اقتصادی جزیره کیش، افزود: با توجه به اهمیت ارتقاء سطح کیفی و خدمات گردشگری در این جزیره، برگزاری دوره سه روزه خودارزیابی و استانداردسازی مراکز اقامتی در کیش در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

این مقام مسول بیان داشت: در این دوره سه روزه با تعامل سازنده جوامع و سازمان منطقه آزاد کیش ، راهکارهای استانداردسازی مراکز اقامتی بررسی و زمینه‌های لازم برای همکاری معاونت گردشگری با جامعه مراکز اقامتی و تمامی هتل‌های در حال فعالیت با هدف ارتقاء خدمات اقامتی و جلب رضایت گردشگران فراهم می‌شود.

به گفته ادیبان همزمان با برگزاری این دوره سامانه مرتبط با پایش لحظه‌ای مراکز اقامتی (خود ارزیابی) نیز معرفی و ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه استاندارد هتل‌ها،‌ مراکز و اماکن اقامتی، متضمن ایمنی و سلامت مسافران در سفر است، بیان داشت: استاندارد هتل‌ها و مراکز اقامتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این استانداردها، برای تمامی مواردی که در یک هتل لازم هست ،قانون و شیوه‌ خاصی را تعیین و مشخص کرده است.

براساس این گزارش ، در جزیره کیش حدود 35 هتل و اقامتگاه 1 تا 5 ستاره با قیمت‌های مختلف فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/7558

نظر شما