شناسهٔ خبر: 67627638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آذربایجان شرقی توجه ویژه ای به مهارت آموزی سربازان دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی توجه ویژه ای در دولت سیزدهم به حوزه مهارت آموزی سربازان داشته است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی توجه ویژه ای در دولت سیزدهم به حوزه مهارت آموزی سربازان داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی در کارگروه مهارت آموزی تا اشتغال سربازان نیروهای مسلح آذربایجان شرقی افزود یکی از اهداف نظام مهارتی کشوری این است که ما بتونیم سربازهایی که از پادگانها خارج می شوند را در یکی از حوزه های اقتصادی دارای مهارت کنیم تا به اشتغال مشغول شوند تا بتوانند وارد چرخه تشکیل خانواده شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای اولین بار در آذربایجان شرقی با هماهنگی اتاق بازرگانی، افرادی که خدمت سربازی را تمام کرده و دارای مهارت هستند به مشاغل مختلف معرفی می‌شوند تا از این طریق هیچ بیکاری در جامعه نباشد.

وی افزود: آذربایجان شرقی توجه ویژه ای در دولت سیزدهم به این حوزه داشت، بطوریکه هر سال درصد قابل توجهی از تسهیلات اشتغال را به این موضوع اختصاص داده ایم.

کلامی ادامه داد: در سال 1402 این رقم 84 میلیارد تومان بود که امسال به 129 میلیارد تومان رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با همکاری سازمان فنی حرفه ای، جهاد دانشگاهی و سازمان های دولتی که معطوف به جوانان است و همچنین نیروهای مسلح، دوره های مختلفی برگزار و به سربازان مهارت آموزی می شود.

وی گفت: سربازان در قبال این مهارت آموزی از 1 ماه کسری خدمت استفاده کرده و تسهیلت مربوط به اشتغال را دریافت می کنند.
کلامی تاکید کرد: در دولت سیزدهم در سال گذشته بیش از 92 درصد این منابع جذب و ختم به اشتغال شده که بالای 90 درصد اشتغال ها پایدار بوده است.
 
سردار زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح نیز گفت:  آذربایجان شرقی در حوزه مهارت آموزی، اشتغال زایی، تسهیلات و ابتکارات خلاقانه جزو استان های برتر است.
 
وی گفت: 11 عرصه مطالعه و شناسایی کردیم که از طریق آن ها مهارت ها به سربازان منتقل شوند.
 
سردار زاده کمند ادامه داد: شورای عالی سیاست گذاری مهارت آموزی نیروهای مسلح تشکیل یافته که ۱۰ عضو آن از هیئت دولت بوده و تصمیم گیری ها در این شورا انجام می‌گیرد.

وی گفت: بیش از ۵۰ شیوه نامه متناسب با پیشرفت مهارت آموزی تدوین و ابلاغ شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر به فردی مهارتی را آموزش دهیم که باعث اشتغال وی شود، نه تنها با این کار برای امری همچون ازدواج و خرید مسکن تسهیل گری انجام داده ایم، بلکه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت نیز می شود.

انتهای پیام

نظر شما